Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99600001 | Mühendislik Oryantasyonu | 1 | Güz | 1 | 1+2+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Emre OFLAZ |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Gökberk AY, Arş.Gör. Mürvet Şeyma GÖREN |
Dersin İçeriği
Mekatroniğe giriş, Sistem Modelleme, Analog Elektronik, Sayısal Elektronik, Sensörler ve Aktüatörler
Dersin Amacı
Bu ders mekanik, elektronik ve bilişim sistemlerinin basit, ekonomik ve güvenilir mekatronik sistemlerin üretmek için nasıl entegre edileceğini göstermektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sistem modellemesini anlamak | P.4.16 | 1 |
Ö2 | Günlük yaşamda mekatronik mühendisliğinin yeri ile ilgili bilgi kazandırmak | P.9.1 | 1 |
Ö3 | Mekatronik mühendisliği eğitimi ile ilgili bilgi kazandırmak | P.9.2 | 1 |
Ö4 | Gömülü sistem programlayarak (örn. ARDUINO) basit mekatronik sistemlerin geliştirilmesi | P.6.8 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mekatroniğe Giriş |
2 | Sistem Modelleme I |
3 | Sistem Modelleme II |
4 | Devre Teorisine Giriş |
5 | Dirençler |
6 | Kısa Sınav |
7 | Kapasitörler |
8 | Sayısal Elektroniğe Giriş |
9 | VIZE |
10 | Arduino Programlama |
11 | Sensörler ve Uygulamalar |
12 | Kısa Sınav |
13 | Eyleyiciler |
14 | Proje Sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Introduction to Mechatronics and Measurement Systems, David G. Alciatore and Michael B. Histand, Mc Graw Hill, 4 th edition. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 15 (%) |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 83 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P6 | P9 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sistem modellemesini anlamak | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Gömülü sistem programlayarak (örn. ARDUINO) basit mekatronik sistemlerin geliştirilmesi | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Günlük yaşamda mekatronik mühendisliğinin yeri ile ilgili bilgi kazandırmak | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Mekatronik mühendisliği eğitimi ile ilgili bilgi kazandırmak | 5 | 5 | 5 |