Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05581016 | Mechatronics Project | 4 | Bahar | 8 | 0+2+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Problem Çözme, Laboratuvar, Proje |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu, öğrencinin danışmanının gözetiminde bağımsız bir çalışmadır. Her öğrencinin, üst düzey bir tasarım projesi için uygun potansiyel bir çalışma alanını keşfetmeye ve tanımlamaya çalışarak araştırma yapması beklenir. Seçilen çalışma alanı içinde belirli bir mekatronik mühendisliği problemi tanımlanmalıdır. Bu çalışmanın sonuçları bir proje önerisi olarak belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Amacı
Vaka Çalışmaları ve Öğrenci sunumları. Seçilen çalışma alanı içinde belirli bir mekatronik mühendisliği problemi tanımlanmalıdır. Bu çalışmanın sonuçları bir proje önerisi olarak belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
P4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekatronik sistemlerde algılayıcı (sensör) uygulaması yapabilme | P.2.27 | 7 |
Ö2 | Mekatronik sistemlerde eyleyici (aktüatör) uygulaması yapabilme | P.2.28 | 7 |
Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | P.3.9 | 7 |
Ö4 | Elektronik ve mekanik sistem bütünleştirmesini yapabilme | P.3.10 | 7 |
Ö5 | Robot uygulaması yapabilme | P.4.17 | 7 |
Ö6 | Gömülü sistem geliştirebilme | P.4.18 | 7 |
Ö7 | Endüstriyel problemler için çözüm üretebilme | P.6.10 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
2 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
3 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
4 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
5 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
6 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
7 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
8 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
9 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
10 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
11 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
12 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
13 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
14 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ""Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 100 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 123 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P6 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekatronik sistemlerde algılayıcı (sensör) uygulaması yapabilme | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 | Mekatronik sistemlerde eyleyici (aktüatör) uygulaması yapabilme | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Elektronik ve mekanik sistem bütünleştirmesini yapabilme | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 | Robot uygulaması yapabilme | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö6 | Gömülü sistem geliştirebilme | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 | Endüstriyel problemler için çözüm üretebilme | 4 | 4 | 4 | 4 |