İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05581016 Mechatronics Project 4 Bahar 8 0+2+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Problem Çözme, Laboratuvar, Proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu, öğrencinin danışmanının gözetiminde bağımsız bir çalışmadır. Her öğrencinin, üst düzey bir tasarım projesi için uygun potansiyel bir çalışma alanını keşfetmeye ve tanımlamaya çalışarak araştırma yapması beklenir. Seçilen çalışma alanı içinde belirli bir mekatronik mühendisliği problemi tanımlanmalıdır. Bu çalışmanın sonuçları bir proje önerisi olarak belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Amacı
Vaka Çalışmaları ve Öğrenci sunumları. Seçilen çalışma alanı içinde belirli bir mekatronik mühendisliği problemi tanımlanmalıdır. Bu çalışmanın sonuçları bir proje önerisi olarak belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
P4 Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mekatronik sistemlerde algılayıcı (sensör) uygulaması yapabilme P.2.27 7
Ö2 Mekatronik sistemlerde eyleyici (aktüatör) uygulaması yapabilme P.2.28 7
Ö3 Mekatronik sistem tasarımı yapabilme P.3.9 7
Ö4 Elektronik ve mekanik sistem bütünleştirmesini yapabilme P.3.10 7
Ö5 Robot uygulaması yapabilme P.4.17 7
Ö6 Gömülü sistem geliştirebilme P.4.18 7
Ö7 Endüstriyel problemler için çözüm üretebilme P.6.10 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
2 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
3 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
4 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
5 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
6 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
7 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
8 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
9 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
10 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
11 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
12 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
13 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
14 Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ""Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 100 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 60 60
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P4 P6
Ö1 Mekatronik sistemlerde algılayıcı (sensör) uygulaması yapabilme 4 4 4 4
Ö2 Mekatronik sistemlerde eyleyici (aktüatör) uygulaması yapabilme 4 4 4 4
Ö3 Mekatronik sistem tasarımı yapabilme 4 4 4 4
Ö4 Elektronik ve mekanik sistem bütünleştirmesini yapabilme 4 4 4 4
Ö5 Robot uygulaması yapabilme 4 4 4 4
Ö6 Gömülü sistem geliştirebilme 4 4 4 4
Ö7 Endüstriyel problemler için çözüm üretebilme 4 4 4 4