Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05581010 | FPGA Based Design | 4 | Bahar | 8 | 3+1+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Problem Çözme, Laboratuvar, Proje |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Sinan İLGEN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
PLA, PAL tasarımı, RTL tanıtımı, HDL (VHDL/Verilog) kodlama esasları, kapı seviyesinde kodlama, davranışsal kodlama, FPGA programlama uygulamaları
Dersin Amacı
FPGA tabanlı sistemler için kodlama ve uygulama yapabilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.2 | 5 |
Ö2 | Programlanabilir mantık dizileri tasarımını bilme | P.2.42 | 1 |
Ö3 | Donanım tanımlama dili uygulaması yapabilme | P.4.19 | 1,7 |
Ö4 | Kapı seviyesinde FPGA kodlayabilme | P.5.20 | 1,7 |
Ö5 | Davranışsal FPGA kodlayabilme | P.5.21 | 1,7 |
Ö6 | FPGA uygulaması yapabilme | P.5.22 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tarihsel perspektif: PLA, PAL, CPLD, FPGA |
2 | Kaydedici transfer dili |
3 | Kaydedici transfer dili |
4 | Kaydedici transfer dili |
5 | Donanım tanımlama dili (VHDL, Verilog) |
6 | Donanım tanımlama dili (VHDL, Verilog) |
7 | Donanım tanımlama dili (VHDL, Verilog) |
8 | Kapı seviyesinde kodlama |
9 | Kapı seviyesinde kodlama |
10 | Davranışsal kodlama |
11 | Davranışsal kodlama |
12 | FPGA programlama uygulamaları |
13 | FPGA programlama uygulamaları |
14 | FPGA programlama uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | https://sites.google.com/site/abulentusakli/ |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 (%) |
Laboratuvar | 1 | 15 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 1 | 10 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 138 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P5 | P7 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Programlanabilir mantık dizileri tasarımını bilme | 4 | - | - | - |
Ö2 | Donanım tanımlama dili uygulaması yapabilme | - | 4 | - | - |
Ö3 | Kapı seviyesinde FPGA kodlayabilme | - | - | 4 | - |
Ö4 | Davranışsal FPGA kodlayabilme | - | - | 4 | - |
Ö5 | FPGA uygulaması yapabilme | - | - | 4 | - |
Ö6 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | 5 |