Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05571912 | Bulanık Mantık | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | yok |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Klasik Mantık, Sembolik Mantık, Çok Değerli Mantık, Bulanık kümeler, üyelik fonksiyonları, bulanık önermeler, bulanık modeller, bulanık değerler, bulanık niceleyiciler, koşullu ve kısıtlı bulanık önermeler , koşullu ve kısıtlı bulanık önermeler çıkarımları, bulanık küme işlemleri, genişletilmiş bulanık kümeler, bulanık ilişki denklemleri, kural tabanı çıkarımı, bulanıklaştırma, çıkarım mekanizmaları, durulaştırma, mamdani ve sugeno bulanık sistem modelleri, bulanık bağıntılar, bulanık fonksiyonlar, bilgisayar uygulamaları bilgisine sahip olur.
Dersin Amacı
Bulanık mantık tanım ve kavramlarının verilmesi ve uygulamaların tanımlanmasıdır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 3 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Makine Öğrenmesinin ve derin öğrenmenin temel kavramları | P.1.40 | 1 |
Ö2 | Derin Öğrenme yöntemlerinin kullanılabileceği kütüphaneler hakkında bilgi sahibi olmak | P.1.41 | 1 |
Ö3 | Yapay Sinir Ağları prensiplerinin anlaşılması, bunların geleneksel programlardan farkını öğrenmek | P.1.42 | 1 |
Ö4 | Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması | P.2.61 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tarihçesi |
2 | Bulanık Mantık ile Modern Mantığın karşılaştırılması |
3 | Bulanık kümelere Giriş |
4 | Bulanık kümelerin Özellikleri |
5 | Çok değerli mantık |
6 | Çok değerli mantık |
7 | Bulanık sayılar, Bulanık sayılarda aritmetik işlemler |
8 | Bulanık sayılar, Bulanık sayılarda aritmetik işlemler |
9 | Ara Sınav 1 |
10 | Bulanık sayılar, Bulanık sayılarda aritmetik işlemler |
11 | Bulanık Bağıntılar ve Özellikleri |
12 | Bulanık Bağıntılarda işlemler |
13 | Bulanık Kartezyen Çarpım |
14 | Bulanık Mantıkta usavurma |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | A.Kaufmann, M.M.Gupta, Introduction to Fuzzy Arithmetic,Theory and Applications,1991. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 146 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Makine Öğrenmesinin ve derin öğrenmenin temel kavramları | 2 | - |
Ö2 | Derin Öğrenme yöntemlerinin kullanılabileceği kütüphaneler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - |
Ö3 | Yapay Sinir Ağları prensiplerinin anlaşılması, bunların geleneksel programlardan farkını öğrenmek | 3 | - |
Ö4 | Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması | - | 5 |