Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05571903 | Power Electronics | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY | A-132 | [email protected] | 7241 | Cuma 1400-1500 |
Dersin İçeriği
Kontrollü ve kontrolsüz redresör devrelerinin analizi.
Dersin Amacı
Bu derste güç diyotları, tristörler, kontrolsüz ve kontrollü redresörler, çalışma prensipleri, eşdeğer devreleri ve yaygın mühendislik uygulamaları ele alınmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 3 |
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 3 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilme | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Sayısal hesaplamaları ve analizi bilme | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Temel elektrik ve elektronik elemanlarının özelliklerini bilme | P.2.6 | 1 |
Ö4 | Diyotlu devreleri analiz edebilme | P.2.7 | 1 |
Ö5 | İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular | P.1.8 | 1 |
Ö6 | İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular | P.2.17 | 1 |
Ö7 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | P.7.5 | 1 |
Ö8 | Güç hesaplama yöntemlerini bilme | P.2.47 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Güç Elektroniği devrelerine giriş |
2 | Güç diyotları ve özellikleri |
3 | Güç diyotları ve özellikleri |
4 | Tek faz diyotlu doğrultucular |
5 | Tek faz diyotlu doğrultucular |
6 | Üç faz diyotludoğrultucular |
7 | Üç faz diyotlu doğrultucular |
8 | Diyotlu doğrultucularda giriş ve çıkış filtreleri |
9 | Tristörler ve özellikleri |
10 | Tek faz kontrollü doğrultucular |
11 | Tek faz kontrollü doğrultucular |
12 | Üç faz kontrollü doğrultucular |
13 | Üçfaz kontrollü doğrultucular |
14 | Üç faz kontrollü doğrultucular |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | A. Ersak, ‘Lecture Notes on Power Electronics', METU, 1988 |
Mohan, .. ‘Power Electronics' | |
Rashid, Muhammad H., ‘Power Electronics'3rd Edition, Pearson Prentice H. , 2004 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 5 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | 2 | 20 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 125 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilme | 3 | 3 | 2 |
Ö2 | Sayısal hesaplamaları ve analizi bilme | 3 | 3 | - |
Ö3 | İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular | - | - | - |
Ö4 | Temel elektrik ve elektronik elemanlarının özelliklerini bilme | - | - | - |
Ö5 | Diyotlu devreleri analiz edebilme | 3 | 3 | - |
Ö6 | İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular | - | - | - |
Ö7 | Güç hesaplama yöntemlerini bilme | 3 | 3 | - |
Ö8 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | - | - | - |