İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05571008 Data Acqusition for Mechatronics 4 Güz 7 3+1+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Problem Çözme, Laboratuvar, Proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Mantık tasarımı, örnekleme ve kuantalama, veri toplama amaçlı kartların tanıtılması ve uygulamalar
Dersin Amacı
Sensörlü sistemlerde kullanılabilecek veri toplama sistemlerinin esaslarını ve tasarımlarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P4 Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
P5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sayısal sinyal şekillendirmeyi bilme P.2.30 1
Ö2 Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme P.7.2 7
Ö3 Mantık tasarımı esaslarını bilme P.2.39 1
Ö4 Örnekleme esaslarını bilme P.2.40 1
Ö5 Veri toplama kartlarının genel özelliklerini bilme P.5.17 7
Ö6 Veri toplama kartları ile uygulama yapabilme P.5.18 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mantıksal tasarım
2 Mantıksal tasarım
3 Mantıksal tasarım
4 Örnekleme ve kuantalama temelleri
5 Örnekleme ve kuantalama temelleri
6 Örnekleme ve kuantalama temelleri
7 Veri toplama kartları
8 Veri toplama kartları
9 Veri toplama kartları
10 Veri toplama uygulamaları
11 Veri toplama uygulamaları
12 Veri toplama uygulamaları
13 Veri toplama uygulamaları
14 Veri toplama uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar https://sites.google.com/site/abulentusakli/
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 5 (%)
Laboratuvar 1 15 (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 20 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 10 1 10
Proje 1 5 5
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 138
Toplam Yük / 30 4,60
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7
Ö1 Sayısal sinyal şekillendirmeyi bilme 4 - -
Ö2 Mantık tasarımı esaslarını bilme 4 - -
Ö3 Örnekleme esaslarını bilme 4 - -
Ö4 Veri toplama kartlarının genel özelliklerini bilme - 5 -
Ö5 Veri toplama kartları ile uygulama yapabilme - 5 -
Ö6 Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme - - 5