İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05571006 Fundamentals of Biomedical Engineering 4 Güz 7 3+1+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Problem Çözme, Laboratuvar, Proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Yardımcı(lar) Arş.Gör. Sinan İLGEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI A-224 [email protected] 7297
Dersin İçeriği
Biyomedikal Mühendisliği: Tarihsel Bir Perspektif; Ahlaki ve Etik Konular; MATLAB Programlamanın Gözden Geçirilmesi; Anatomi ve psikoloji; Kardiyak, Sinir ve Kas Hücreleri; Biyomekaniğe Giriş; Ortopedi Biyomalzeme ve Doku Mühendisliği; Bioinstrumentation ve Biyomedikal sensörler; Biyoelektrik Olaylar ve Bioelectromagnetism
Dersin Amacı
Biyomedikal mühendislik tanımını, alanlarını ve özelliklerini öğrencilere tanıtmak, sağlıkta mühendisliğin ahlaki ve etik yönlerini öğretmek, MATLAB ve Simulink egzersizlerini kullanarak biyomedikal sistemlerin tasarımı, laboratuvar ekipmanı ve tıp fakültesi misafir konuşmacıları tarafından sunulan sunumlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P4 Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
P5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel biyomedikal mühendisliği terimlerini bilme P.5.11 1
Ö2 Genel olarak kalbin çalışmasını bilme P.5.12 1
Ö3 Aksiyon potansiyelinin oluşma mekanizmasını bilme P.5.13 1
Ö4 Biyopotansiyellerin özelliklerini genel olarak bilme P.5.14 1
Ö5 Medikal elektronikte enstrümantasyonu genel olarak bilme P.5.15 1
Ö6 Medikal görüntüleme yöntemlerini genel olarak açıklayabilme P.5.16 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş: Biyomedikal Mühendisliği: Tarihsel Bir Perspektif, Ahlaki ve Etik Konular
2 Giriş: MATLAB Programlamanın Gözden Geçirilmesi
3 Anatomi ve Fizyolojiye Kısa Giriş
4 Anatomi ve Fizyolojiye Kısa Giriş
5 Biyomekaniğe Giriş
6 Biyomekaniğe Giriş
7 Biyomedikal Sinyaller ve Biyoinstrumentation
8 Biyomedikal Sinyaller ve Biyoinstrumentation
9 Biyomedikal Sensörler
10 Biyosinyal İşleme
11 Biyoelektrik Olaylar ve Biyoelektromanyetizma
12 Tıbbi Görüntüleme
13 Tıbbi Görüntüleme
14 Biyomalzemeler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar J. D. Bronzino, Ed. "Medical devices and systems", in The Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, 2006.
J. Enderle and J.D. Bronzino, Eds., "Introduction to Biomedical Engineering", 3rd ed., Academic Press, 2011.
J. Malmivuo and R. Plonsey, "Bioelectromagnetism", Oxford University Press, 1995.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 5 (%)
Laboratuvar 15 15 (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 20 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 10 1 10
Proje 1 5 5
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 138
Toplam Yük / 30 4,60
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Temel biyomedikal mühendisliği terimlerini bilme 3
Ö2 Genel olarak kalbin çalışmasını bilme 3
Ö3 Aksiyon potansiyelinin oluşma mekanizmasını bilme 3
Ö4 Biyopotansiyellerin özelliklerini genel olarak bilme 3
Ö5 Medikal elektronikte enstrümantasyonu genel olarak bilme 3
Ö6 Medikal görüntüleme yöntemlerini genel olarak açıklayabilme 3