İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05570906 Uygulamalı Makine Tasarımı 4 Güz 7 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet ÇELİK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Mehmet ÇELİK - [email protected]
Dersin İçeriği
Yenilik ve tasarım değerlendirilmesi katkıda bulunan faktörler. Analitik tasarım ve sayısal optimizasyon teknikleriyle tasarım. Simülasyon ve tasarımı için sistem analizi teknikleri. Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları. Deneysel analizler, test ve kalifikasyon uygulamaları. Bir dönem projesi ile her öğrencinin nerede hesaplamanın yaratıcı düşünme, doğru yöntem ve teknik çizimler bir dizi gereksinimleri belirlemek. Proje nedir, Proje Yönetimi nedir, Proje Döngüsü Aşamaları, Proje Döngüsü Yönetimi Araçları nelerdir, proje uygulama örnekleri. Girişimcilik ve yenilik-inovasyon için atılacak temel adımlar ve yöntemler nelerdir. Proje konuları önceden verilen konu veya kendilerinin bulacakları konu seçilebilecektir. Projeler, bir girişimci tarafından Tübitak, Kosgeb, Kalkınma ajansı vb. kuruluşlara verilecek proje formatında hazırlanacaktır.
Dersin Amacı
Tasarımdan imalata tüm süreçlerden geçerek tasarımın önemini yaşayarak öğretmek. Yaratıcılık ve yenilikçilik yeteneğini geliştirmek. Mühendislik ve tasarım bilgilerini özel bir probleme uygulayabilme becerisi kazandırmak. Tamamen yeniye yönelik bir Tasarım faaliyeti için çözüm arama tekniklerini öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
P2 Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
P4 Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
P5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
P7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 5
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 5
P9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi 5
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır. P.1.39 1
Ö2 Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır. P.2.58 1
Ö3 Mekanik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibidir. P.3.16 1
Ö4 Mekanik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibidir. P.4.36 1
Ö5 Mekanik sistem incelemeleri ile sistem tasarımı kabiliyeti edinir. P.4.37 1
Ö6 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. P.6.15 1,6
Ö7 Mekanik sistem incelemeleri ile sistem tasarımı kabiliyeti edinir. P.7.13 1,6
Ö8 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. P.7.14 1,6
Ö9 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. P.9.8 1,6
Ö10 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. P.10.8 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yenilik ve tasarım değerlendirilmesi katkıda bulunan faktörler
2 Yenilik ve tasarım değerlendirilmesi katkıda bulunan faktörler
3 Yenilik ve tasarım değerlendirilmesi katkıda bulunan faktörler
4 Analitik tasarım ve sayısal optimizasyon teknikleriyle tasarım
5 Analitik tasarım ve sayısal optimizasyon teknikleriyle tasarım
6 Analitik tasarım ve sayısal optimizasyon teknikleriyle tasarım
7 Simülasyon ve tasarımı için sistem analizi teknikleri
8 Simülasyon ve tasarımı için sistem analizi teknikleri
9 Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları, deneysel analizler, test ve kalifikasyon uygulamaları
10 Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları, deneysel analizler, test ve kalifikasyon uygulamaları
11 Bir dönem projesi ile her öğrencinin nerede hesaplamanın yaratıcı düşünme, doğru yöntem ve teknik çizimler bir dizi gereksinimleri belirlemek
12 Bir dönem projesi ile her öğrencinin nerede hesaplamanın yaratıcı düşünme, doğru yöntem ve teknik çizimler bir dizi gereksinimleri belirlemek.
13 Proje nedir, Proje Yönetimi nedir, Proje Döngüsü Aşamaları, Proje Döngüsü Yönetimi Araçları nelerdir, proje uygulama örnekleri
14 Girişimcilik ve yenilik-inovasyon için atılacak temel adımlar ve yöntemler nelerdir
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar D.G. Ullman, "The Mechanical Design Process", McGraw Hill, 1992
""Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000
Joseph E. Shigley, Charles R. Mischke, & Richard G. Budynas, "Mechanical Engineering Design"Mc Graw Hill, 2004
K.T. Ulrich, S.D. Eppinger, "Product Design and Development", McGraw Hill, 1995
R. Budynas, K. Nisbett, "Shigley's Mechanical Engineering Design", McGraw-Hill Education; 10 edition (Jan. 27 2014)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 10 (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 5 5 (%)
Sunum - -
Projeler 1 25 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 5 2 10
Uygulama 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 20 20
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 135
Toplam Yük / 30 4,50
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P6 P7 P9 P10
Ö1 Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır. 5 - - - - - - -
Ö2 Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır. - 5 - - - - - -
Ö3 Mekanik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibidir. - - 5 - - - - -
Ö4 Mekanik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibidir. - - - 5 - - - -
Ö5 Mekanik sistem incelemeleri ile sistem tasarımı kabiliyeti edinir. - - - 5 - - - -
Ö6 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. - - - - 5 - - -
Ö7 Mekanik sistem incelemeleri ile sistem tasarımı kabiliyeti edinir. - - - - - - - -
Ö8 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. - - - - - 5 - -
Ö9 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. - - - - - - 5 -
Ö10 Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. - - - - - - - 5