Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05570003 | Staj II | 4 | Güz | 7 | 0+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Erdi GÜLBAHÇE |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Gökberk AY, Arş.Gör. Mürvet Şeyma GÖREN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Erdi GÜLBAHÇE | A-A230 | [email protected] | 7277 |
Dersin İçeriği
Bu 20 iş günü süren endüstriyel eğitimde, öğrencilerin bir şirketin Mekatronik bölümünde bir projeye dahil olması bekleniyor. Bu endüstriyel eğitimin amacı bir takım ortamında deneyim kazanmaktır. Gözlemler açık ve öz bir teknik rapor şeklinde belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Amacı
Bu 20 iş günü süren endüstriyel eğitimde, öğrencilerin bir şirketin Mekatronik bölümünde bir projeye dahil olması bekleniyor. Bu endüstriyel eğitimin amacı bir takım ortamında deneyim kazanmaktır. Gözlemler açık ve öz bir teknik rapor şeklinde belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 4 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 4 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.2 | 2 |
Ö2 | Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir | P.7.8 | 5 |
Ö3 | Bir mekatronik sistem tasarlama, inşa etme ve uygulama becerisi | P.1.37 | 1 |
Ö4 | Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme | P.1.38 | 1,2 |
Ö5 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | P.6.14 | 2 |
Ö6 | Takım halinde çalışabilme yeteneği | P.7.12 | 2 |
Ö7 | Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi | P.8.17 | 2 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Endüstriyel Staj |
2 | Endüstriyel Staj |
3 | Endüstriyel Staj |
4 | Endüstriyel Staj |
5 | Endüstriyel Staj |
6 | Endüstriyel Staj |
7 | Endüstriyel Staj |
8 | Endüstriyel Staj |
9 | Endüstriyel Staj |
10 | Endüstriyel Staj |
11 | Endüstriyel Staj |
12 | Endüstriyel Staj |
13 | Endüstriyel Staj |
14 | Endüstriyel Staj |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | David G. Alciatore and Michael B. Histand Introduction to Mechatronics and Measurement Systems, 2nd Edition, 2011. |
Mechatronics System Design. Devdas Shetty, Richard A. Kolk, PWS Publishing Company, (1997) | |
Shigley`s Mechanical Engineering Design R.G. Budynas, J. K. Nisbett 8th SI Edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 30 | 40 (%) |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 30 (%) |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 30 | 3 | 90 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 115 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bir mekatronik sistem tasarlama, inşa etme ve uygulama becerisi | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 | Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | 4 | 4 | 4 | 5 |
Ö4 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ö5 | Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir | 4 | 3 | 4 | 4 |
Ö6 | Takım halinde çalışabilme yeteneği | 4 | 4 | 5 | 5 |
Ö7 | Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi | 3 | 5 | 5 | 5 |