Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05570001 | Bitirme Projesi | 4 | Güz | 7 | 0+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu, öğrencinin danışmanının gözetiminde bağımsız bir çalışmadır. Her öğrencinin, üst düzey bir tasarım projesi için uygun potansiyel bir çalışma alanını keşfetmeye ve tanımlamaya çalışarak araştırma yapması beklenir. Seçilen çalışma alanı içinde belirli bir mekatronik mühendisliği problemi tanımlanmalıdır. Bu çalışmanın sonuçları bir proje önerisi olarak belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Amacı
Vaka Çalışmaları ve Öğrenci sunumları. Seçilen çalışma alanı içinde belirli bir mekatronik mühendisliği problemi tanımlanmalıdır. Bu çalışmanın sonuçları bir proje önerisi olarak belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
| P4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
| P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mekatronik sistemlerde algılayıcı (sensör) uygulaması yapabilme | P.2.27 | 7 |
| Ö2 | Mekatronik sistemlerde eyleyici (aktüatör) uygulaması yapabilme | P.2.28 | 7 |
| Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | P.3.9 | 7 |
| Ö4 | Elektronik ve mekanik sistem bütünleştirmesini yapabilme | P.3.10 | 7 |
| Ö5 | Gömülü sistem geliştirebilme | P.4.18 | 7 |
| Ö6 | Endüstriyel problemler için çözüm üretebilme | P.6.10 | 7 |
| Ö7 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.2 | 7 |
| Ö8 | Akademik bir metin üretimi için gerekli kaynakları bulur ve bir araya getirir | P.8.13 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 2 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 3 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 4 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 5 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 6 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 7 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 8 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 9 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 10 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 11 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 12 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 13 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
| 14 | Vaka Çalışmaları ve Öğrenci Sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ""Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 100 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 75 | 75 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 123 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,10 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P6 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mekatronik sistemlerde algılayıcı (sensör) uygulaması yapabilme | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Mekatronik sistemlerde eyleyici (aktüatör) uygulaması yapabilme | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö4 | Elektronik ve mekanik sistem bütünleştirmesini yapabilme | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö5 | Gömülü sistem geliştirebilme | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö6 | Endüstriyel problemler için çözüm üretebilme | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö7 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Akademik bir metin üretimi için gerekli kaynakları bulur ve bir araya getirir | - | - | - | - | - | 5 |
