Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05561002 | Sensors and Applications | 3 | Bahar | 6 | 3+0+1 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Problem Çözme, Laboratuvar, Proje |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sensör karakteristikleri ve çeşitleri. Sıcaklık, pozisyon, hız, gerilme, gerilme, titreşim, ivme, basınç ve akış sensörleri. Deneysel çalışmalar, proje tasarımı ve uygulaması.
Dersin Amacı
Yaygın olarak kullanılan endüstriyel sensörlerin temel özelliklerini ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.2 | 7 |
Ö2 | Temel istatistiksel hesapları yapabilme | P.1.16 | 1 |
Ö3 | Sensörlerin karakteristiklerini bilme | P.2.32 | 1 |
Ö4 | Termal sensörlerin teknik özelliklerini bilme | P.2.33 | 1,7 |
Ö5 | RTD Termal sensörlü sistem analizi yapabilme | P.2.34 | 1,7 |
Ö6 | Isılçift (termokupl) termal sensörlü sistem analizi yapabilme | P.2.35 | 1,7 |
Ö7 | Mekanik sensörlü sistem özelliklerini bilme | P.2.36 | 1 |
Ö8 | LVDT sistem analizi yapabilme | P.2.37 | 1 |
Ö9 | Optik sensörlü sistem analizi yapabilme | P.2.38 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Tanımlar ve Terminoloji |
2 | Giriş: Karakteristik ve Temel İstatistik |
3 | Termal Sensörler |
4 | Termal Sensörler |
5 | Mekanik Sensörler |
6 | Mekanik Sensörler |
7 | Mekanik Sensörler |
8 | Mekanik Sensörler |
9 | Mekanik Sensörler |
10 | Optik Sensörler |
11 | Optik Sensörler |
12 | Optik Sensörler |
13 | Optik Sensörler |
14 | Diğer Sensör Tipleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | D.A. Bradley, D. Dawson, D. Seward, S. Burge "Mechatronics and the Design of Intelligent Machines and Systems", CRC Press Inc (2000) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 (%) |
Laboratuvar | 10 | 15 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 1 | 10 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 138 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel istatistiksel hesapları yapabilme | 4 | - | - |
Ö2 | Sensörlerin karakteristiklerini bilme | - | 4 | - |
Ö3 | Termal sensörlerin teknik özelliklerini bilme | - | 4 | - |
Ö4 | RTD Termal sensörlü sistem analizi yapabilme | - | 4 | - |
Ö5 | Isılçift (termokupl) termal sensörlü sistem analizi yapabilme | - | 4 | - |
Ö6 | Mekanik sensörlü sistem özelliklerini bilme | - | 4 | - |
Ö7 | LVDT sistem analizi yapabilme | - | 4 | - |
Ö8 | Optik sensörlü sistem analizi yapabilme | - | 4 | - |
Ö9 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | 5 |