Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05551006 | Principles of Production Engineering | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ahmet MERAM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ahmet MERAM | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Üretim yöntemlerine giriş, döküm tipleri ve methodları, seri üretim yöntemleri, plastk deformasyon yöntemleri, dövme, sac şekillendirme, boru ve tüp üretimi, derin çekme, ekstrüzyon, metal kaldırma, talaşlı şekillendirme, su jeti ve tel erezyon
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere geleneksel üretim yöntemleri hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 4 |
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenci fizik, kimya bilgilerini mühendisliğe uygular | P.6.11 | 1 |
Ö2 | Geleneksel üretim yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur | P.6.12 | 1 |
Ö3 | Geleneksel üretim yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur | P.10.6 | 1 |
Ö4 | Üretimde kullanılan araç gereçleri tanır | P.10.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Üretim yöntemlerine giriş |
2 | Döküm tipleri ve methodları |
3 | Özel döküm yöntemleri |
4 | Seri üretim yöntemleri |
5 | Plastik deformasyon yöntemleri, |
6 | Dövme |
7 | Sac şekillendirme |
8 | Boru ve tüp üretimi |
9 | Ara Sınav 1 |
10 | Derin çekme |
11 | Ekstrüzyon |
12 | Metal kaldırma |
13 | Talaşlı şekillendirme, |
14 | CNC tezgahları |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Manufacturing Engineering and Technology, Serope Kalpakjian and Steven R. Schmid, 2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 6 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 148 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P10 |
---|---|---|---|
Ö1 | Öğrenci fizik, kimya bilgilerini mühendisliğe uygular | 4 | 5 |
Ö2 | Geleneksel üretim yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur | 4 | 5 |
Ö3 | Geleneksel üretim yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur | 5 | 5 |
Ö4 | Üretimde kullanılan araç gereçleri tanır | 3 | 5 |