Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05551002 | Embedded Systems | 3 | Güz | 5 | 3+1+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
C programlamaya giriş, Fonksiyonlar, Diziler, İşaretçiler, Bellek ayırma, OpenCV'ye Giriş ve Gerçek Zamanlı Nesne Takibi
Dersin Amacı
Bu ders, C programlama dilini kullanarak mikrodenetleyici programlamanın temel prensiplerini anlatmayı amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Ubuntu Operatörüne Giriş | P.3.6 | 1 |
Ö2 | Gömülü sistemleri anlama | P.3.7 | 1 |
Ö3 | Gömülü yazılım programlama ve gerçek zamanlı programlama ilkelerini anlama | P.5.8 | 1 |
Ö4 | C programla dili ile gömülü mikro denetleyici programlama | P.5.9 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Öğretim ortamına giriş ve tanıma |
2 | Gömülü Sistemlere Giriş |
3 | C programlamaya giriş I |
4 | C programlamaya giriş II |
5 | Fonksiyon |
6 | Dizi |
7 | İşaretçiler |
8 | Dinamik Bellek Ayırma |
9 | Vize |
10 | OpenCV'ye giriş |
11 | Görüntü İşlemleri ve Konvolüsyon Dönüşümleri |
12 | Eşik Filtreleme ve Arka Plan Eliminasyonu |
13 | Kenar Tespit Algoritmaları ve Basit Görüntü Tarama ve Analizi |
14 | Gerçek Zamanlı Nesne Takibi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | C Programming for Embedded Systems, Kirk Zurell, R& D Books. |
Learning Image Processing with OpenCV, Gloria Bueno Garcia et al., Packt Pub., 2015. | |
Learning OpenCV 3, Gary Bradski, Adrian Kaehler, O'Reilly Media, 2016. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 35 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 151 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Ubuntu Operatörüne Giriş | 5 | 5 |
Ö2 | Gömülü sistemleri anlama | 5 | 5 |
Ö3 | Gömülü yazılım programlama ve gerçek zamanlı programlama ilkelerini anlama | 5 | 5 |
Ö4 | C programla dili ile gömülü mikro denetleyici programlama | 5 | 5 |