İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05550006 Computer Aided Design and Production 3 Güz 5 2+1+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ALP
Yardımcı(lar) Arş.Gör. Sinan İLGEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ALP A-232 [email protected] 7383
Dersin İçeriği
Mekatronik kavramlarına giriş, mekatronik sistem ve elemanlar. Mühendislik tasarım teorisi, sinerjik tasarım, tasarım modelleri, sistematik tasarım. Orta vadeli proje raporları ve mekatronik tasarım projeleri, portatif mekatronik üretim ürünleri ile proje raporları ve tasarımlarında performans testleri.
Dersin Amacı
Mühendislik tasarımı ve tasarım optimizasyonunda son konular. Tasarımda modülerliğe giriş, mühendislik güvenilirliği ve tasarımda sistem yaklaşımı. Tersine mühendislik
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Hidrolik ve pnömatik aktüatörleri bilir, kontrol bileşenlerinin kullanım politikalarını bilir, bileşen seçimi ve devre tasarımı yapar P.2.1 1
Ö2 Gerçek zamanda kontrol etme becerisi kazanır P.3.1 1
Ö3 Sistematik tasarımın prensiplerini ve güncel örneklerini bilir P.3.2 1
Ö4 Takım halinde çalışabilme yeteneği kazanır P.6.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mekatronik tasarım kavram ve unsurlarına giriş
2 Mühendislik tasarım teorisi, sinerjik tasarım, tasarım modelleri, sistematik tasarım.
3 Mühendislik tasarım teorisi, sinerjik tasarım, tasarım modelleri, sistematik tasarım.
4 Tasarımda modülerliğe giriş, mühendislik güvenilirliği ve tasarımda sistem yaklaşımı
5 Tasarımda modülerliğe giriş, mühendislik güvenilirliği ve tasarımda sistem yaklaşımı
6 Mühendislik tasarımı ve tasarım optimizasyonunda son konular
7 Mühendislik tasarımı ve tasarım optimizasyonunda son konular
8 Mekatronik tasarım projeleri, taşınabilir mekatronik ve üretim ürünleri ile projeler
9 Mekatronik tasarım projeleri, taşınabilir mekatronik ve üretim ürünleri ile projeler
10 Tasarımda performans testleri
11 Tasarımda performans testleri
12 Tersine mühendislik
13 Tersine mühendislik
14 Tersine mühendislik
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mechatronics System Design. Devdas Shetty, Richard A. Kolk, PWS Publishing Company, (1997)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 35 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 15 15
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 139
Toplam Yük / 30 4,63
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P6
Ö1 Hidrolik ve pnömatik aktüatörleri bilir, kontrol bileşenlerinin kullanım politikalarını bilir, bileşen seçimi ve devre tasarımı yapar 4 - -
Ö2 Gerçek zamanda kontrol etme becerisi kazanır - 3 -
Ö3 Sistematik tasarımın prensiplerini ve güncel örneklerini bilir - 4 -
Ö4 Takım halinde çalışabilme yeteneği kazanır - - 5