Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05550006 | Computer Aided Design and Production | 3 | Güz | 5 | 2+1+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Proje |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ALP |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Sinan İLGEN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ALP | A-232 | [email protected] | 7383 |
Dersin İçeriği
Mekatronik kavramlarına giriş, mekatronik sistem ve elemanlar. Mühendislik tasarım teorisi, sinerjik tasarım, tasarım modelleri, sistematik tasarım. Orta vadeli proje raporları ve mekatronik tasarım projeleri, portatif mekatronik üretim ürünleri ile proje raporları ve tasarımlarında performans testleri.
Dersin Amacı
Mühendislik tasarımı ve tasarım optimizasyonunda son konular. Tasarımda modülerliğe giriş, mühendislik güvenilirliği ve tasarımda sistem yaklaşımı. Tersine mühendislik
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hidrolik ve pnömatik aktüatörleri bilir, kontrol bileşenlerinin kullanım politikalarını bilir, bileşen seçimi ve devre tasarımı yapar | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Gerçek zamanda kontrol etme becerisi kazanır | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Sistematik tasarımın prensiplerini ve güncel örneklerini bilir | P.3.2 | 1 |
Ö4 | Takım halinde çalışabilme yeteneği kazanır | P.6.1 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mekatronik tasarım kavram ve unsurlarına giriş |
2 | Mühendislik tasarım teorisi, sinerjik tasarım, tasarım modelleri, sistematik tasarım. |
3 | Mühendislik tasarım teorisi, sinerjik tasarım, tasarım modelleri, sistematik tasarım. |
4 | Tasarımda modülerliğe giriş, mühendislik güvenilirliği ve tasarımda sistem yaklaşımı |
5 | Tasarımda modülerliğe giriş, mühendislik güvenilirliği ve tasarımda sistem yaklaşımı |
6 | Mühendislik tasarımı ve tasarım optimizasyonunda son konular |
7 | Mühendislik tasarımı ve tasarım optimizasyonunda son konular |
8 | Mekatronik tasarım projeleri, taşınabilir mekatronik ve üretim ürünleri ile projeler |
9 | Mekatronik tasarım projeleri, taşınabilir mekatronik ve üretim ürünleri ile projeler |
10 | Tasarımda performans testleri |
11 | Tasarımda performans testleri |
12 | Tersine mühendislik |
13 | Tersine mühendislik |
14 | Tersine mühendislik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mechatronics System Design. Devdas Shetty, Richard A. Kolk, PWS Publishing Company, (1997) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 35 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 139 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,63 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Hidrolik ve pnömatik aktüatörleri bilir, kontrol bileşenlerinin kullanım politikalarını bilir, bileşen seçimi ve devre tasarımı yapar | 4 | - | - |
Ö2 | Gerçek zamanda kontrol etme becerisi kazanır | - | 3 | - |
Ö3 | Sistematik tasarımın prensiplerini ve güncel örneklerini bilir | - | 4 | - |
Ö4 | Takım halinde çalışabilme yeteneği kazanır | - | - | 5 |