Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05550002 | Numerical Analysis | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Matematiksel öncelikler, Tek değişkenli denklemler, İnterpolasyon ve polinom yaklaşımı, Sayısal türev ve İntegral alma, adi diferansiyel denklemlerin başlangıç değer problemleri.
Dersin Amacı
Bu ders, fen ve mühendislik sorunları çözmek için (dahili işlevlerini kullanarak) bir araç olarak MATLAB kullanımını öğretmek, algoritmalar uygulamak için MATLAB ortamını kullanarak öğrencilerin programlama becerilerini geliştirmek, sayısal yöntemler temellerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Doğrusal olmayan denklemlerin çözümünü yapabilir | P.2.48 | 1 |
Ö2 | Eğri uydurma yöntemlerini uygulayabilir | P.2.49 | 1 |
Ö3 | Sayısal integrasyon yöntemlerini uygulayabilir | P.2.50 | 1 |
Ö4 | Sayısal türev yöntemlerini uygulayabilir | P.2.51 | 1 |
Ö5 | Bir programlama dili ile sayısal analiz yöntemlerini uygulayabilme becerisi | P.4.26 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Nümerik yöntemlere giriş |
2 | MATLAB Programlama temelleri |
3 | MATLAB ile programlama |
4 | Yaklaşımlar ve yuvarlama hataları, kesme hatası, Taylor serisi |
5 | Kök bulma: kapalı (parantez) yöntemler |
6 | Kök bulma: açık yöntemler |
7 | Polinom Interpolasyonu |
8 | Polinom Interpolasyonu |
9 | Nümerik integral |
10 | Nümerik Türev |
11 | Lineer regresyon |
12 | Lineer regresyon |
13 | Nümerik Adi diferansiyel denklemler |
14 | Nümerik Adi diferansiyel denklemler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | S. C. Chapra, R. P. Canele, "Numerical Methods of Engineers", Mc-Graw Hill, 2002 |
Steven C. Chapra, Applied Numerical Methods with MATLAB, 3rd Edition, McGraw Hill, 2012 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 1 | 30 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 144 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Doğrusal olmayan denklemlerin çözümünü yapabilir | 5 | - |
Ö2 | Eğri uydurma yöntemlerini uygulayabilir | 5 | - |
Ö3 | Sayısal integrasyon yöntemlerini uygulayabilir | 5 | - |
Ö4 | Sayısal türev yöntemlerini uygulayabilir | 5 | - |
Ö5 | Bir programlama dili ile sayısal analiz yöntemlerini uygulayabilme becerisi | - | 4 |