İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05550001 Staj I 3 Güz 5 0+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Ahmet MERAM
Yardımcı(lar) Arş.Gör. Gökberk AY, Arş.Gör. Mürvet Şeyma GÖREN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Ahmet MERAM - [email protected]
Dersin İçeriği
Bu 20 iş günü süren endüstriyel eğitimde, öğrencilerin bir şirketin Mekatronik bölümünde bir projeye dahil olması bekleniyor. Bu endüstriyel eğitimin amacı bir takım ortamında deneyim kazanmaktır. Gözlemler açık ve öz bir teknik rapor şeklinde belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Amacı
Bu 20 iş günü süren endüstriyel eğitimde, öğrencilerin bir şirketin Mekatronik bölümünde bir projeye dahil olması bekleniyor. Bu endüstriyel eğitimin amacı bir takım ortamında deneyim kazanmaktır. Gözlemler açık ve öz bir teknik rapor şeklinde belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 4
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
P7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 4
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Takım halinde çalışabilme yeteneği kazanır P.6.1 7
Ö2 Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme P.1.38 2
Ö3 Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi P.6.14 1,2
Ö4 Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi P.7.11 1
Ö5 Takım halinde çalışabilme yeteneği P.7.12 2
Ö6 Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi P.8.17 2
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Endüstriyel Staj
2 Endüstriyel Staj
3 Endüstriyel Staj
4 Endüstriyel Staj
5 Endüstriyel Staj
6 Endüstriyel Staj
7 Endüstriyel Staj
8 Endüstriyel Staj
9 Endüstriyel Staj
10 Endüstriyel Staj
11 Endüstriyel Staj
12 Endüstriyel Staj
13 Endüstriyel Staj
14 Endüstriyel Staj
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar David G. Alciatore and Michael B. Histand Introduction to Mechatronics and Measurement Systems, 2nd Edition, 2011.
Mechatronics System Design. Devdas Shetty, Richard A. Kolk, PWS Publishing Company, (1997)
Shigley`s Mechanical Engineering Design R.G. Budynas, J. K. Nisbett 8th SI Edition
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) 1 40 (%)
Ödev - -
Sunum 1 30 (%)
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 30 3 90
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 40 40
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 130
Toplam Yük / 30 4,33
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P6 P7 P8
Ö1 Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme 4 4 5 4
Ö2 Takım halinde çalışabilme yeteneği kazanır 5 4 4 4
Ö3 Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi 4 4 4 3
Ö4 Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi 5 4 5 4
Ö5 Takım halinde çalışabilme yeteneği 4 5 5 4
Ö6 Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi 5 4 5 4