Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05530004 | Dynamics | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Erdi GÜLBAHÇE |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Mürvet Şeyma GÖREN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Erdi GÜLBAHÇE | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mekaniğin ve Dinamiğin Prensipleri, Skaler ve Vektörler, Parçacık Kinematiği; Düzensiz Hareket, Genel Eğrisel Hareket, Mutlak Bağımlı Hareket, Bağıl Hareket, Parçacığın Kinetiği; Newton'un İkinci Hareket Yasası, Normal, Teğetsel ve Silindirik Koordinatlarda Hareket Denklemleri, İş ve Enerji, İmpuls ve Momentum, Katı Bir Cismin Düzlemsel Kinematiği.
Dersin Amacı
Parçacık ve katı cisimlerin kinematik ve kinetiğinin temel prensiplerini öğretmek. Mühendislik problemlerinde uygulanan kuvvet ve momentlerin neden olacağı hareketi ve verilen hareketi sağlamak için uygulanması gereken kuvvet ve momentleri hesaplama becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular. | P.1.7 | 1 |
Ö2 | Temel Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular | P.1.9 | 1 |
Ö3 | Dinamik sistemlerin hareketlerini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular | P.2.23 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mekaniğin ve dinamiğin ilkeleri, Skalerler ve Vektörler |
2 | Bir Parçacığın Kinematiği; Düzensiz Hareket |
3 | Bir Parçacığın Kinematiği; Genel Eğrisel Hareket |
4 | Bir Parçacığın Kinematiği; Mutlak Bağımlı Hareket, Bağıl Hareket |
5 | Parçacık Kinetiği; Newton'un İkinci Hareket Yasası |
6 | Parçacık Kinetiği; Normal, Teğetsel ve Silindirik Koordinatlarda Hareket Denklemleri |
7 | Parçacık Kinetiği; Normal, Teğetsel ve Silindirik Koordinatlarda Hareket Denklemleri |
8 | Parçacık Kinetiği; İş ve Enerji |
9 | Parçacık Kinetiği; İş ve Enerji |
10 | Parçacık Kinetiği; İtme ve Momentum |
11 | Parçacık Kinetiği; İtme ve Momentum |
12 | Rijit Bir Cismin Düzlemsel Kinematiği |
13 | Rijit Bir Cismin Düzlemsel Kinematiği |
14 | Tüm Derslerin Tekrarı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Hibbeler, R. C., Engineering Mechanics, Dynamics, 14th Edition in SI Units, Pearson-Prentice Hall. Meriam, J. L., and Kraige, L. G., Engineering Mechanics, Dynamics, Sixth Edition (SI Version), John Wiley and Sons Inc., 2008. Beer, F. P., Johnston, E. R., Clausen, W. E., Vector Mechanics for Engineers, Dynamics, Tenth Edition in SI Units, McGraw-Hill. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 116 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular. | 5 | - |
Ö2 | Temel Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular | 5 | - |
Ö3 | Dinamik sistemlerin hareketlerini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular | - | 5 |