Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05530003 | Analog Elektronik | 2 | Güz | 3 | 3+0+1 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Problem Çözme, Laboratuvar, Proje |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Sinan İLGEN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sinyaller, Diyot, Diyot uygulamaları, Zener diyot ve uygulamaları. Güç kaynakaları ve regülatörler. Çift kutuplu transistör ve uygulamaları, OPAMPlar ve uygulamaları, Geri besleme
Dersin Amacı
Temel elektrik ve elektronik devre elemanlarının özelliklerini ve temel uygulamalarını öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel elektrik ve elektronik elemanlarının özelliklerini bilme | P.2.6 | 1,7 |
Ö2 | Diyotlu devreleri analiz edebilme | P.2.7 | 1 |
Ö3 | Analog sinyal şekillendirme devrelerini analiz edebilme | P.2.8 | 1 |
Ö4 | Transistörlü devreleri analiz edebilme | P.2.9 | 1 |
Ö5 | Mekatronik sistemlerinde kullanılan elektrik ve elektronik bileşenleri bilme | P.4.2 | 1,7 |
Ö6 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | P.5.3 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Sinyal Kavramı, Semboller, Karmaşık Hesaplamalar |
2 | Giriş: R-L-C Devreler, DC ve AC analiz |
3 | Pasif devrelerle analog sinyal şekillendirme |
4 | Yarı iletken diyot ve uygulamaları |
5 | Yarı iletken diyot ve uygulamaları |
6 | Yarı iletken diyot ve uygulamaları |
7 | Yarı iletken diyot ve uygulamaları |
8 | İki kutuplu transistör (BJT) |
9 | İki kutuplu transistör (BJT) |
10 | İki kutuplu transistör (BJT) |
11 | İki kutuplu transistör (BJT) |
12 | Alan Etkili Transistör (FET) |
13 | Metal Oksit Alan Etkili Transistör (MOSFET) ve Tümleyici MOSFET (CMOS) |
14 | İşlemsel Yükselteçler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Robert L. BOYLESTAD, Louis NASHELSKY, Electronic Devices and Circuit Theory, 11th Ed., Prentice Hall, 2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 10 | 15 (%) |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 138 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel elektrik ve elektronik elemanlarının özelliklerini bilme | 4 | 3 | 5 |
Ö2 | Diyotlu devreleri analiz edebilme | 4 | 3 | 5 |
Ö3 | Analog sinyal şekillendirme devrelerini analiz edebilme | 4 | 3 | 5 |
Ö4 | Transistörlü devreleri analiz edebilme | 4 | 3 | 5 |
Ö5 | Mekatronik sistemlerinde kullanılan elektrik ve elektronik bileşenleri bilme | 4 | 3 | 5 |
Ö6 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | 1 | 1 | 5 |