İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05520001 Devre Teorisi I 1 Bahar 2 3+0+1 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ
Yardımcı(lar) Arş.Gör. Gökberk AY
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ - [email protected]
Dersin İçeriği
Elektrik Devresi Değişkenleri, devre elemanları. Basit direnç devreleri. Devre analizi teknikleri. Devre teorileri, devre analizi topolojileri. İndüktans ve kapasitans. Durum değişkenleri ve durum denklemleri. Birinci derece RL ve RC devreleri. İkinci derece RLC devrelerinin doğal ve adım yanıtları. OPAMP'lere giriş.
Dersin Amacı
Elektrik ve elektronik sistemlerine hazırlık olarak bazı teknikleri kullanarak basit devrelerle ilgili temel prensipleri ve tasarım yöntemlerini öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel devre elemanlarını tanıma P.2.43 1
Ö2 Doğru Akım Devre Analiz devre çözümünde kullanılan yöntemleri bilme P.2.44 1
Ö3 Birinci ve ikinci dereceden devrelerin analizini yapabilme P.2.45 1
Ö4 Elektrik devre ölçümlerini yapabilme becerisi P.5.43 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş: Uluslararası birimlerin sisteminin tanımı ve birimlerin çevrilmesi, yük, akım, gerilim, enerji ve güç kavramları, pasif ve aktif devre elemanları.
2 Direnç Devreleri: Ohm Kanunu, Düğüm ve Çevre kavramları, Kirchhoff Kanunları, Seri direnç eşdeğeri ve gerilim bölücü kavramları, Paralel direnç eşdeğeri ve akım bölücü kavramları.
3 Direnç Devreleri: Ohm Kanunu, Düğüm ve Çevre kavramları, Kirchhoff Kanunları, Seri direnç eşdeğeri ve gerilim bölücü kavramları, Paralel direnç eşdeğeri ve akım bölücü kavramları.
4 Analiz Yöntemleri: Düğüm Analizi, Çevre Analizi, bu iki yöntemin kıyaslanması.
5 Analiz Yöntemleri: Düğüm Analizi, Çevre Analizi, bu iki yöntemin kıyaslanması.
6 Analiz Yöntemleri: Düğüm Analizi, Çevre Analizi, bu iki yöntemin kıyaslanması.
7 Devre Teoremleri: Doğrusallık ve oransallık, Süperpozisyon, Thevenin Teoremi, Norton Teoremi, Maksimum güç transfer teoremi.
8 Devre Teoremleri: Doğrusallık ve oransallık, Süperpozisyon, Thevenin Teoremi, Norton Teoremi, Maksimum güç transfer teoremi.
9 Enerji Depolayan Elemanlar: Kondansatörler, Kondansatörlerden enerji depolanması, Seri ve paralel kondansatör eşdeğerleri, Endüktans elemanı, Endüktansta enerji depolanması, seri ve paralel endüktans eşdeğerleri, DC sürekli hal analizi
10 Enerji Depolayan Elemanlar: Kondansatörler, Kondansatörlerden enerji depolanması, Seri ve paralel kondansatör eşdeğerleri, Endüktans elemanı, Endüktansta enerji depolanması, seri ve paralel endüktans eşdeğerleri, DC sürekli hal analizi
11 Diferansiyel Denklemlere giriş: Doğrusal Zamanla Değişmeyen (DZD) birinci ve ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin kısaca tanıtılması.
12 1. Mertebeden Devreler: Kaynak barındırmayan basit RC ve RL devreleri, zaman sabiti kavramı, 1.mertebeden kaynak barındıran RC ve RL devreleri, Süreksizlik fonksiyonları, birinci mertebeden devrelerin basamak ve impuls cevapları
13 1. Mertebeden Devreler: Kaynak barındırmayan basit RC ve RL devreleri, zaman sabiti kavramı, 1.mertebeden kaynak barındıran RC ve RL devreleri, Süreksizlik fonksiyonları, birinci mertebeden devrelerin basamak ve impuls cevapları
14 2. Mertebeden Devreler: 2 depolama elamanına sahip devreler, 2. Mertebeden devre denkleminin elde edilmesi, doğal yanıt, zorlanmış yanıt, toplam yanıt, basamak yanıtı, geçici hal ve sürekli hal yanıtı kavramları.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Charles K. Alexander, Matthew N.O. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuits, (4th edition), 2009 McGraw-Hill, New York
James W. Nilsson, Susan A. Riedel Electric Circuits (8th edition), 2008, Pearson International, Upper Saddle River, New Jersey.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar 1 15 (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) 1 15 (%)
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam Yük / 30 4,80
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5
Ö1 Temel devre elemanlarını tanıma 5 -
Ö2 Doğru Akım Devre Analiz devre çözümünde kullanılan yöntemleri bilme 5 -
Ö3 Birinci ve ikinci dereceden devrelerin analizini yapabilme 5 -
Ö4 Elektrik devre ölçümlerini yapabilme becerisi - 5