Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05510004 | Mechatronics Measurements | 1 | Güz | 1 | 2+0+1 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Sinan İLGEN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Ölçümlere Giriş, Cihaz Tipleri ve Performans Karakteristikleri, Sensör Teknolojileri, İstatistik Temelleri, Ölçüm Sürecinde Hata, Ölçümlerde Gürültü ve Sinyal İşleme, Ölçüm için Temel Mekatronik Aletleri, Değişken Dönüştürme Elemanları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, lisans öğrencilerinin ölçüm sistemlerinin temelleri ile ilgili bilgilerini oluşturmaktır. Ders, ölçü aletleri türlerini ve performans özelliklerini tanıtacaktır. Ayrıca ölçümler için kullanılan hata ve gürültüler de dahil olmak üzere birçok sensör anlatılacaktır. Dersin ana konusunu, çok büyük miktarda veri kullanılması nedeniyle ölçümler için çok önemli bir bilim olan istatistik oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Elektrik devre ölçümlerini yapabilme becerisi | P.5.43 | 7 |
Ö2 | Mühendislikte kullanılan temel ölçüm aletleri hakkında beceri sahibi olma | P.5.44 | 1,7 |
Ö3 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.2 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ölçümlere Giriş |
2 | Enstrüman Tipleri ve Performans Özellikleri |
3 | Enstrüman Tipleri ve Performans Özellikleri |
4 | Enstrüman Tipleri ve Performans Özellikleri |
5 | Sensor Teknolojileri |
6 | İstatistik Temelleri |
7 | Ölçüm İşlemi Sırasında Hata |
8 | Ölçümlerde Gürültü ve Sinyal İşleme |
9 | Ölçüm için Temel Mekatronik Aletleri |
10 | Ölçüm için Temel Mekatronik Aletleri |
11 | Ölçüm için Temel Mekatronik Aletleri |
12 | Ölçüm için Temel Mekatronik Aletleri |
13 | Değişken Dönüşüm Elemanları (1) |
14 | Değişken Dönüşüm Elemanları (2) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Alan S Morris, ""Measurement and Instrumentation Principles-Third Edition""-2001 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 1 | 20 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Elektrik devre ölçümlerini yapabilme becerisi | 3 | - |
Ö2 | Mühendislikte kullanılan temel ölçüm aletleri hakkında beceri sahibi olma | 5 | - |
Ö3 | Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme | - | 4 |