İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900013 Yabancı Dil (İngilizce) II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin akademik metinlerle etkileşime girmelerini sağlarken, alanlarındaki önemli akademik ve teknik terminolojinin hem aktif hem de pasif bilgisini tam olarak edinmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler mühendislik bilimlerinden ilgi çekici metinler okurlar. Ders ayrıca tarama, çıkarım yapma, grafikler ve tablolarla çalışma ve bağlam ipuçlarını tanıma gibi akademik sınıfla ilgili okuma becerilerini geliştirmeye güçlü bir vurgu yapar. Buna ek olarak, öğrenciler İngilizce metinlere eleştirel bir yaklaşım için gerekli becerileri geliştirir, belirtilen veya ima edilen fikirleri ve değerleri anlar, yazarların fikirlerini kendi fikirleriyle karşılaştırır.
Dersin Amacı
99900013 dersinin temel dayanağı, 99900012 dersinde başlatılan öğrencilerin düşünme, okuma, konuşma, yazma ve dil kullanımına yönelik akademik ve eleştirel yaklaşımlarını pekiştirmektir. Buna ek olarak, öğrenciler akademik sınıfla ilgili okuma becerilerini daha da geliştirirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. P.7.10 1
Ö2 En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. P.7.11 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Günlük rutinler hakkında konuşma. Geniş zaman ve sıklık zarfları. Cümlelerde empatik vurgu. (Ünite 6 - Ders 1)
2 Vücudun bölümleri. Yaralanmalar/sakatlanmalar hakkında konuşma. Spor yaralanmaları. (Ünite 6 - Ders 2)
3 Hastalıklar ve tedaviler. "Should" ile tavsiyeler verme. (Ünite 6 - Ders 3)
4 Turistik mekanlar ve aktiviteler. Telefon görüşmelerinde kullanılan yaygın cümle kalıpları. (Ünite 7 - Ders 1)
5 Toplu ulaşım sözcükleri. "There is" ve "There are" ile cümle kurmak. (Ünite 7 - Ders 2)
6 Şehirde dolaşma. Adres sorma ve adres tarif etme. Hareket edatları. (Ünite 7 - Ders 3)
7 Hava durumu. Seyahat tecrübeleri. Geçmiş zamanda durum cümleleri kurmak. (Ünite 8 - Ders 1)
8 Vize Haftası
9 Tatilde yapılabilecek aktiviteler. Geçmiş zamanda eylem cümlesi kurmak. Geçmiş tatil hakkında konuşmak. (Ünite 8 - Ders 2)
10 Otel aktiviteleri. Geçmiş zaman düzensiz fiiller. Bir otel tecrübesini betimleme. (Ünite 8 - Ders 3)
11 Sıkça tüketilen gıdalar. "How many" ve "how much" ile sorular sorma ve bu soruları cevaplama. Favori yemeklerimiz. (Ünite 9 - Ders 1)
12 Gıda ölçü birimleri. Yemek pişirme ile ilgili fiiller. Sayılabilen ve sayılamayan isimler. "a", "an", "the", "some", "any" kullanımları. (Ünite 9 - Ders 2)
13 Bir menüdeki yiyecekler. Yemek sipariş etme. "Would like" kullanımı. (Ünite 9 - Ders 3)
14 Final Haftası
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Start Up 2 Student's Book by Pearson Publishing
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7
Ö1 Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. 5
Ö2 En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. 5