İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
P.1.1) Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir
P.1.2) Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir
P.1.3) Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir
P.1.5) Temel Fizik bilgi ve teoremlerini bilir
P.1.6) Temel Fizik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilir
P.1.7) Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilir.
P.1.8) İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.1.10) İleri Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.1.11) Öğrenciler teknoloji, üretim ve imalat kavramları konularında temel bilgi sahibi olurlar.
P.1.12) İmalat problemlerini analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilirler.
P.1.13) Metallerde imal usulleri ve plastik şekil verme tekniklerini öğrenirler
P.1.14) İmalat problemlerini analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilirler.
P.1.15) Öğrenciler temel malzeme bilgisi kazanırlar.
P.1.16) Öğrenciler makine mühendislerinin iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiyi öğrenirler.
P.1.17) C dilinde yer alan yapılar hakkında yeterli bilgi.
P.1.18) Termodinamik terim ve kavramları uygun şekilde kullanır.
P.1.19) Termodinamik yasalarını ve saf maddelerin faz değişimlerini bilir. Termodinamik özellik tablolarını kullanabilir.
P.1.22) Metroloji ile ilgili kalibrasyon, doğruluk, belirsizlik, hassasiyet, tekrarlanabilirlik ve izlenebilirlik kavramlarını özümseyeceklerdir
P.1.23) Mekanizmaların analiz ve sentezini yapar, serbestlik derecesini hesaplar
P.1.24) Öğrenci akışkanlar mekaniği tanımı ve uygulama alanları, temel kavramlarını, akışkanların özelliklerini öğrenir.
P.1.25) Öğrenciler, ısı transferinin temellerini öğrenir ve ısı transfer çeşitlerini ve mekanizmalarını bilir.
P.1.26) Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar
P.1.27) Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır.
P.1.29) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
P.1.30) Mühendislik verilerini analiz eder.
P.1.31) Denge ve hareket problemlerinin çözülmesinde kullanılabilecek metotları öğrenir
P.1.32) Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir.
P.1.34) Durağan haldeki parçacık ve rijit cisimler için kuvvet ve moment denge prensiplerini uygular.
P.1.35) Hareket eden parçacık ve cisimler için kinematik analiz yapar.
P.1.36) Eksenel ve kesme yükleri altında oluşan normal ve kesme gerilmeleri ile deformasyonları hesaplar.
P.1.37) Öğrenciler faz diyagramlarını kullanmayı öğrenir ve metallerde faz dönüşümlerini kavrar.
P.1.38) Termodinamiğin ikinci yasasını ve entropiyi tanımlar ve entropi değişimini hesaplayabilir.
P.1.39) Bileşik yükleme, gerilme dönüşümleri, asal gerilmeler ve Mohr çemberi hesabı yapar.
P.1.40) Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilir, bilgisayarda benzetimini yapabilir
P.1.42) Matrisler üzerinde tanımlı işlemleri yapabilecektir
P.1.43) Bir matrise ilkel satır ve sütun işlemlerini uygulayabilecek ve lineer denklem sistemlerini çözebilecektir 
P.1.44) Matrisin tersinir olup olmadığını belirleyebilecek, varsa matrisin tersini hesaplayabilecektir
P.1.45) Determinant kavramını öğrenecektir.
P.1.46) Mühendislik disiplinleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
P.1.47) Mühendislik eğitiminde alınacak derslerin amacını ve genel kavramları öğrenir.
P.1.48) Laplace dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemleri çözer.
P.1.49) Kimyadaki temel kavramları tanımlayabilecektir.
P.1.50) Birim sistemlerini ve birim sistemlerindeki büyüklükleri açıklayabilecektir.
P.1.51) Kimyasal reaksiyonları kullanarak problemleri çözebilecektir
P.1.52) Periyodik tabloyu ve elementlerin özelliklerini öğrenecektir.
P.1.53) Malzeme özelliklerini, kimyasal bağlanmayı ve yapılarını açıklar.
P2) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
P.2.1) Bir mamulün imalatı için yöntem ve sürecini belirleme becerisi kazanırlar.
P.2.2) Sac metal şekillendirme tekniklerini öğrencirler
P.2.3) Öğrenciler, malzemelerin üretiminde ve kullanımında ihtiyaç duyulacak özellikleri ortaya koyabilecek beceriyi kazanırlar.
P.2.4) Farklı yapıdaki problemleri çözmek için algoritma geliştirebilme becerisi.
P.2.5) Termodinamiğin 1. yasasını kapalı sistemlere uygular, sistem analizi yapar. Isı ve iş ilişkilerini, kütle ve enerji denkliklerini hesaplar.
P.2.6) Termodinamiğin 1. yasasını açık sistemlere uygular, sistem analizi yapar. Isı ve iş ilişkilerini, kütle ve enerji denkliklerini hesaplar.
P.2.9) Makine imalatında ve kullanımında karşılaşılabilecek ölçme ihtiyaçlarına cevap verebilecekleri ölçme esasları ve uygulamaya yönelik teknikleri öğrenmiş olacaklardır
P.2.10) Mekanizmaların analiz ve sentezini yapar, serbestlik derecesini hesaplar
P.2.11) Öğrenci düzlem ve eğrisel yüzeyler üzerinde hidrostatik basınç dağılımını ve basınç kuvvetini hesaplayabilir.
P.2.12) Öğrenci kütle, Bernoulli ve enerji denklemlerini öğrenir ve borularda laminer ve türbülans akış uygulamalarını yapabilir.
P.2.13) Farklı geometrilerde meydana gelen ısı transfer hesaplamalarını yapar.
P.2.14) Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar
P.2.15) Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır.
P.2.16) Denge ve hareket problemlerinin çözülmesinde kullanılabilecek metotları öğrenir
P.2.17) Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir.
P.2.18) Statikçe belirli taşıyıcı sistemlerin (çubuklar, kafesler, çerçeveler, makineler) statik denge hesabını yapar.
P.2.19) Sürtünmeye maruz cisimler üzerinde denge şartını uygular.
P.2.20) Mühendislik yapılarında yayılı yük, alan/ağırlık merkezleri ve atalet momenti hesapları yapar.
P.2.21) Hareket eden parçacık ve cisimler için kinetik (dinamik denge) prensiplerini uygular.
P.2.22) Hareket eden parçacık ve cisimler için iş enerji yöntemlerini uygular.
P.2.22) Kontrol sistemlerin modellenmesini ve kontrolcü tasarımlarını inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.2.23) Hareket eden parçacık ve cisimler için itme-momentum prensiplerini uygular.
P.2.24) Burulma yükü altında kayma gerilmesi ve deformasyonlarını hesaplar.
P.2.25) Kirişlerde eğilme momenti ve kesme kuvvetleri sonucu oluşan normal ve kayma gerilmelerini hesaplar.
P.2.26) Öğrenciler korozyon, elektriksel özellikler, termal özellikler, manyetik özellikler ve optik özellikler hakkında bilgi edinirler.
P.2.27) Gaz akışkanlı güç çevrimlerini çözümler.
P.2.28) Buharlı güç çevrimlerini çözümler.
P.2.29) Soğutma çevrimlerini çözümler.
P.2.30) Gerinme dönüşümleri ve malzemede hasar kriterleri hakkında fikir sahibi olur.
P.2.31) Kiriş ve şaftların tasarımını yapar, sehimlerini hesaplar.
P.2.32) Kolonların burkulma hesaplarını yapar.
P.2.36) Diferensiyel Denklemleri, çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarını bilir
P.2.37) Doğrusal olmayan denklemlerin çözümünü yapabilir.
P.2.38) Eğri uydurma yöntemlerini uygulayabilir.
P.2.39) Sayısal integrasyon yöntemlerini uygulayabilir.
P.2.40) Sayısal türev yöntemlerini uygulayabilir.
P.2.41) Temel Elektrik-Elektronik devre elemanlarını öğrenir
P.2.42) Elektrik-Elektronik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olur
P.2.43) Analog ve Sayısal Elektronik hakkında temel prensipleri bilir
P.2.44) Elektrik Motorları hakkında bilgi sahibi olur
P.2.45) Laplace dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemleri çözer.
P.2.46) Çeşitli fiziksel sistemlerin matematik modellerini çıkarır.
P.2.47) Bir fiziksel sistemin transfer fonksiyonunu ve blok diyagramını oluşturur.
P.2.48) Geçici rejim ve sürekli rejim cevabını yorumlar.
P.2.49) Kontrol organlarının çalışma prensiplerini bilir.
P.2.50) Enerji üretim yöntemleri hakkında temel prensipleri bilir.
P.2.51) Bir enerji üretim sistemi tasarlarken yöntem belirleme becerisi kazanır.
P.2.52) Güneş ve güneş ışınımı hakkında temel kavramları, ısı transferi ve termodinamik açıdan bilir.
P.2.53) Güneş enerjisi dönüştürme sistemlerinin tasarımı ve projelendirmesini yapabilir.
P.2.54) Soğutma tekniği teorisi hakkında bilgi sahibi olur.
P.2.55) Farklı soğutma uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
P.2.56) Isı mühendisliği ve termal enerji problemlerini formüle eder.
P.2.57) Çeşitli amaçlar için ısı-teknik ekipmanlarını seçer.
P.2.58) Enerji verimliliğini değerlendirme ve hesaplama kabiliyetinin kazanır.
P.2.59) Enerji verimliliğini dikkate alarak tasarım becerisi kazanır.
P.2.60) Buhar kazanlarının sınıflandırılması ve işletilmesi hakkında bilgi edinir.
P.2.61) Termodinamik ve ısı transferi bilgilerini kullanarak gerekli hesaplamaları öğrenir.
P.2.62) Termik santrallerin türlerinin, çalışma prensiplerini öğrenir.
P.2.63) Termik santraller hakkında gerekli hesaplamaları bilir.
P.2.64) Ekserji analizinin önemini kavrar.
P.2.65) Çeşitli ısıl sistemlere ekserji analizini uygulamayı öğrenir.
P.2.66) Isı enerjisi ve jeotermal enerji hakkında genel kavramları öğrenir.
P.2.67) Isı pompaso ve jeotermal enerjinin uygulamalarını bilir.
P.2.68) Rüzgar enerjisinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
P.2.69) Rüzgar türbinlerinin uygulaması hakkında bilgi edinir.
P.2.70) Taşıt sistemleri hakkında temel bilgileri kazanır.
P.2.71) Taşıt alt sistemleri ve komponentleri öğrenirler.
P.2.72) İçten yanmalı motorlar hakkında temel bilgileri kazanır.
P.2.73) İçten yanmalı motor tasarım kriterleri hakkına bilgi kazanır.
P.2.74) İleri sayısal tekniklerin uygulanması hakkında bilgi edinir.
P.2.75) Çözüm sonrası değerlendirme teknikleri hakkında bilgi edinir.
P.2.76) Bir bina projesinin TS 825'e uygunluğunu gösterebilecektir.
P.2.77) Yönetmeliklere uygun ısı kaybı projesi yapabilecektir.
P.2.78) Psikrometrik diyagramı kullanarak temel iklimlendirme işlemlerini yapabilir.
P3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
P.3.3) Teknik resimi verilmiş bir parçanın bütün özelliklerini anlayabilecek ve resmi okuyabilecektir.
P.3.4) İmal usulleri konusunda güncel ve çağdaş konuları takip edebilecek alt yapıya sahip olurlar.
P.3.5) Talaşlı imalat usulleri konusunda güncel ve çağdaş konuları takip edebilecek alt yapıya sahip olurlar.
P.3.7) Temel makine elemanlarını, kullanım ilkelerini bilir, boyutlandırma ve bileşen seçimi yapar
P.3.8) Mekanik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibidir.
P.3.9) Katı model yapabilir ve katı modellerden imalat ve montaj resimleri çizebilir.
P.3.11) Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur.
P.3.13) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır.
P.3.14) Katı cisimlerin 2B/3B çizimlerini teknik resim standartlarında çizebilir.
P.3.15) Geometrik şekilleri çizim standartlarına uygun olarak çizebilecektir.
P.3.16) Standartlara uygun olarak herhangi bir parçayı ifade edebilen gerekli izdüşüm veya kesit görünüşleri çıkarabilecektir.
P.3.17) Standartlara uygun bir şekilde parçaların ölçülendirmelerini yapabilecektir.
P.3.18) Teknik resimi verilmiş bir parçanın bütün özelliklerini anlayabilecek ve resmi okuyabilecektir.
P.3.20) Karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır.
P4) Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
P.4.1) Karşılaşılabilecek ölçme tekniği problemlerinde doğru çözüm için ilgili cihaz, sistem veya metodu seçebileceklerdir
P.4.2) Mekanizmaların kinematik analizini yapar
P.4.4) Mekanik tasarım ilkeleri ve klasik tasarımdan ayırt edici özellikleri hakkında bilgi sahibidir.
P.4.5) Mekanik sistem incelemeleri ile sistem tasarımı kabiliyeti edinir.
P.4.6) Makinelerde titreşim problemlerini inceleyebilir, modelleyebilir, denklemleri analitik veya nümerik çözebilir
P.4.7) Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur.
P.4.8) Bilgisayar ortamında katı cisimlerin 2B/3B çizimlerini teknik resim standartlarında çizebilir.
P.4.9) C dilinde yer alan yapılar hakkında yeterli bilgi.
P.4.10) Bir programlama dili ile sayısal analiz yöntemlerini uygulayabilme becerisi
P.4.11) Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar.
P5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya makine mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
P.5.1) İstatistiksel olarak analiz etme, yorumlama, çıkarım yapma ve tahmin etme becerisi kazanır.
P.5.2) Bir sistem tasarlama becerisi kazanır.
P.5.3) Mühendislik deneylerinin sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir.
P.5.4) Makina mühendisliği problemlerine yönelik deneyleri tasarlayabilir.
P.5.5) Çalışma sonucu elde edilen sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
P6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
P.6.2) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar.
P.6.5) Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir.
P.6.7) Disiplin içi takımda veya bireysel çalışma becerisi edinir.
P.6.8) Takım çalışması bilinci ve multidisipliner ortamlarda iletişim ve uyum yeteneği kazanır.
P.6.9) Deney raporlarını grup halinde yazarak disiplin içi takımda çalışma becerisi kazanır.
P7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
P.7.3) Mekanik sistem incelemeleri ile sistem tasarımı kabiliyeti edinir.
P.7.4) Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir.
P.7.6) Sunum / poster hazırlar ve sunar
P.7.8) Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar.
P.7.10) Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir.
P.7.11) En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder.
P.7.12) Türk Dilini iyi kullanabilir, güzel Türkçe ile sözlü ve yazılı ifade tekniklerini bilir
P.7.13) Etkin rapor-sunum hazırlama becerisi, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
P.7.14) Etkin staj raporu hazırlama becerisi kazanır.
P.7.15) Etkin sunum hazırlama, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
P.7.16) Etkin deney raporu hazırlama becerisi kazanır.
P.7.17) Grup içerisinde görev paylaşım uygunluğu-talimat alma/verme becerisi kazanır.
P8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
P.8.5) Yakın tarihimizi, Atatürk İlke ve İnkılâplarını, toplumumuzun gelişmesine katkılarını bilir
P.8.10) Meslek ahlakı kavramlarını, ilişkisini bilir. Çocuk gelişiminde etik ilkeleri bilir. İş Hayatında etik ve etik dışı konular bilir. Ahilik kavramını, ilkelerini, bileşenlerini, toplumsal yararlarını bilir.
P.8.11) Genel mühendislik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
P.8.12) Makine mühendisliğinin ana alanlarının genel olarak anlaşılması
P.8.13) Literatür taraması yaparak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanır
P.8.14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalığa sahip olur.
P.8.14) Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar.
P9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
P.9.1) Ölçme cihaz veya sistemin çalışma prensibini ve kullanımını öğreneceklerdir
P.9.2) Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir.
P.9.4) Etik ilkeler, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahip olur.
P.9.4) Risk içeren ortamlarda gerekli analizleri yaparak tedbir almayı öğrenir
P.9.5) Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
P.9.6) Toplum sağlığına ve güvenliğine yönelik mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur.
P.9.7) Etik ilkeler, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi ve farkındalığa sahip olur.
P10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
P.10.1) Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir.
P.10.4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
P.10.4) İşletmelerde farklı makinalardan kaynaklanabilecek riskleri öğrenir
P.10.5) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
P.10.6) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar ve girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ve farkındalığa sahip olur.
P.10.7) İşyeri Eğitimi (staj)`dan başarı ile geçen öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrar ve bunu raporda belirtir.
P.10.8) İşyeri Eğitimi (staj)`dan başarı ile geçen öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrar ve bunu sunumda açıklar.
P.10.9) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahip olur.
P.10.13) Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar.
P11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
P.11.1) Öğrenciler mühendislik faaliyetlerinde iş güvenliğinin etkilerini öğrenmiştir.
P.11.2) Risk içeren ortamlarda gerekli analizleri yaparak tedbir almayı öğrenmiştir.
P.11.3) İşletmelerde farklı makinalardan kaynaklanabilecek riskleri öğrenmiştir.
P.11.4) İş güvenliği ile ilgili mevzuatı öğrenmiştir.
P.11.6) İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramlarını tanımlayabilir ve analiz edebilecektir.
P.11.7) İş kazalarını ve çeşitlerini analiz edebilecektir.
P.11.8) Meslek Hastalıkları ve korunma yollarını analiz edebilecektir.
P.11.9) Ergonomiyi tanımlayabilecektir, İşyerindeki çalışma ortamlarını ergonomiye uyarlayabilecektir.
P.11.11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerinde etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
P.11.12) Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
P.11.13) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
P.11.14) Toplum sağlığına ve güvenliğine yönelik mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur.
P.11.15) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerinde etkileri ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda bilgi ve farkındalığa sahip olur.
P.11.16) Mühendislik uygulamalarının çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)