İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99600009 Sektör Danışmanlığı 4 Bahar 8 1+0+0 1 1
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Faruk ÜNSAÇAR
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sektör danışmanlığı dört yıllık lisans eğitimi boyunca ders koordinatörü tarafından planlanan çalışmalarla desteklenerek sektörde alakalı bilgi edinmesini, araştırmalar yapmasını içermektedir. Öğrencinin birinci sınıftan mezun olana kadar olan sürecinde sektörle alakalı yaptığı araştırmalar ve gözlemlerden edindiği tecrübelerin çıkarımlarını içermektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrenciye alanı ile ilgili gerekli teorik ve pratik yeterlilikleri vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 5
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. P.8.14 1
Ö2 Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. P.10.13 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sektörü tanıma
2 İşyeri eğitimi
3 İşyeri eğitimi
4 İşyeri eğitimi
5 İşyeri eğitimi
6 İşyeri eğitimi
9 Sektör uygulamaları
10 Sektör uygulamaları
11 Sektör uygulamaları
12 Sektör Uygulamaları
13 Sektör uygulamaları
14 Sektör uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders Notları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 30
Toplam Yük / 30 1
Dersin AKTS Kredisi: 1
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8 P10
Ö1 Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. 5 5
Ö2 Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. 5 5