Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05481016 | Computational Fluid Dynamics | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ağ oluşturma yöntemleri; Hareketli ağlarda temel akışkan denklemleri; sıkıştırılamaz akışlar için temel ayrıklaştırma yöntemleri; İteratif yöntemler; erbest yüzey akışları
Dersin Amacı
Hesaplamalı akışkanlar dinamiğinin ileri konularının ve güncel araştırma konularının tanıtılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İleri sayısal tekniklerin uygulanması hakkında bilgi edinir. | P.2.74 | 1 |
Ö2 | Çözüm sonrası değerlendirme teknikleri hakkında bilgi edinir. | P.2.75 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ağ oluşturma algorithmaları |
2 | Hareketli ağlarda temel akışkan denklemleri |
3 | Sıkıştırılamaz akışlar için sonlu farklar yöntemi |
4 | Sıkıştırılamaz akışlar için sonlu hacimler yöntemi |
5 | Sıkıştırılamaz akışlar için sonlu elemanlar yöntemi |
6 | Iteratif yöntemler ve Serbest yüzey akışları |
7 | Ara Sınav |
8 | Sıkıştırılabilir akışlar için sonlu farklar yöntemi |
9 | Sıkıştırılabilir akışlar için sonlu hacimler yöntemi |
10 | ENO ve WENO yöntemleri |
11 | RANS modelleri ve Reynolds gerilmesi modelleri |
12 | Türbülanslı akışlar için LES yöntemleri |
13 | Hesaplamalı akışkanlar dinamiğinde paralel hesaplama |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ferziger J.H., Peric, M., Computational Methods for Fluid Dynamics, Springer, 1999. |
P. M. Gresho, et al Incompressible Flow and the Finite Element Method Volume 1: Advection-Diffusion, Volume 2: Isothermal Laminar Flow, John Wiley & Sons, 2000. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 184 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | İleri sayısal tekniklerin uygulanması hakkında bilgi edinir. | 5 |
Ö2 | Çözüm sonrası değerlendirme teknikleri hakkında bilgi edinir. | 5 |