Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05481015 | Turbo Makineler | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Turbo makinelere giriş, Turbo makinelerin tipleri, Boyut Analizi, Boyutlar ve Denklemler, Buckingham P Teoremi, Reynolds sayısı, Geometrik Benzerlik, Kinematik Benzerlik, Dinamik Benzerlik, Prototip ve Model Verimlilik, Sıkıştırılabilir Akım Makineleri, Temel Termodinamik, Akışkanlar Mekaniği ve Türleri, Verimlilik Tanımları, Hidrolik Makinalar , Hidrolik Pompalar, Hidrolik Türbinler, Santrifüj Kompresörler ve Fanlar, Aksiyal Akış Kompresörler ve Fanlar, Buhar Türbinleri, Aksiyal Akış ve Radyal Akış Gaz Türbinleri
Dersin Amacı
Öğrencilere farklı turbo makineleri analiz etme bilgi ve becerisini kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenciler makine mühendislerinin iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiyi öğrenirler. | P.1.16 | 1 |
Ö2 | İçten yanmalı motorlar hakkında temel bilgileri kazanır. | P.2.72 | 1 |
Ö3 | İçten yanmalı motor tasarım kriterleri hakkına bilgi kazanır. | P.2.73 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Turbo Makinaların Sınıflandırması ve Kullanım Alanları |
2 | Kütle ve Enerjinin Korunumu Yasaları |
3 | Doğrusal Monemtum Analizi |
4 | Açısal Momentum Analizi |
5 | Santrafüj Pompaların Analizi |
6 | Boyut Analizi ve Pompalarda Benzerlik Kanunları |
7 | Seri ve Paralel Bağlı Pompalar, Kavitasyon |
8 | Vize |
9 | Su Türbinleri |
10 | Su Türbinlerinde Boyutlandırma |
11 | Aksiyon Tipi Buhar ve Gaz Türbinleri |
12 | Reaksiyon Tipi Buhar ve Gaz Türbinleri |
13 | Eksenel Akışlı Turbo Makinalar (Rüzgar Türbini) |
14 | Eksenel Akışlı Turbo Makinalar (Kompresör ve Fanlar) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Eyice Suavi "Buhar Türbinleri"Cilt II Schröder K. "Dampfturbinen |
Turbomachinery Design andTheory, Rama S. R. Gorla, Aijaz A. Khan |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 184 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Öğrenciler makine mühendislerinin iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiyi öğrenirler. | 5 | 5 |
Ö2 | İçten yanmalı motorlar hakkında temel bilgileri kazanır. | 5 | 5 |
Ö3 | İçten yanmalı motor tasarım kriterleri hakkına bilgi kazanır. | 5 | 5 |