Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05481013 | Tesisat Mühendisliği | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Isıtma Sistemleri, TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi, Isıtma Tesisatı Projesi, Radyatörler, Tesisat Sistemlerinde İletim Elemanları, Boru Bağlantı Şekilleri, Boru Çapı Hesabı
Dersin Amacı
Öğrencilerin, binalarda ısı yalıtım projesi ile yalıtım uygunluğunun tespit edilmesini öğrenmesi, ısıtma tesisatı ile ısı kaybını hesaplayabilmesi ve radyatör seçimini yapabilmesi, boru çapı hesabını öğrenmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çeşitli amaçlar için ısı-teknik ekipmanlarını seçer. | P.2.57 | 1 |
Ö2 | Termodinamik ve ısı transferi bilgilerini kullanarak gerekli hesaplamaları öğrenir. | P.2.61 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tesisat Bilgisi ve Isıtma Sistemleri |
2 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi |
3 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi |
4 | Isıtma Tesisatı |
5 | Isıtma Tesisatı |
6 | Isıtma Tesisatı |
7 | Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi |
8 | arasınav |
9 | Tesisat Sistemlerinde İletim Elemanları |
10 | Tesisat Sistemlerinde İletim Elemanları |
11 | Boru Çapı Hesabı |
12 | Boru Çapı Hesabı |
13 | Boru Çapı Hesabı |
14 | Genel Değerlendirme |
15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sıhhi Tesisat Proje Hazırlama Esasları Kitabı, TMMOB |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 184 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Çeşitli amaçlar için ısı-teknik ekipmanlarını seçer. | 5 |
Ö2 | Termodinamik ve ısı transferi bilgilerini kullanarak gerekli hesaplamaları öğrenir. | 5 |