Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05480001 | Bitirme Projesi | 4 | Bahar | 8 | 0+2+0 | 1 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencinin danışmanı gözetiminde bağımsız bir çalışmadır. Herbir öğrenciden üst düzey bir tasarım projesi için uygun çalışma alanları belirlemesi ve araştırma yapması bekleniyor. Seçilen çalışma alanı içinden belirli bir makina mühendisliği sorunu tanımlanmalıdır. Bu çalışmanın sonuçları dokümante edilmeli ve bir proje önerisi şeklinde sunulmalıdır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin makine mühendisliği eğitimi sırasında elde ettikleri bilgileri bir makine mühendisliği problemini çözmek için kullanmasını, araştırarak yeni bilgiler edinmesini, belirlenen gereksinimleri karşılayacak yenilikçi bir sistemin, sürecin, makinanın, cihazın, tesisatın veya ürünün yapılabilirlik, ekonomiklik, çevre sorunları, etik, sağlık, güvenlik, ulusal ve/veya uluslararası standartlar gibi gerçekçi kısıt ve koşulları dikkate alarak tasarlamasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya makine mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
P11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. | P.3.13 | 2,6 |
Ö2 | Çalışma sonucu elde edilen sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | P.5.5 | 2,6 |
Ö3 | Disiplin içi takımda veya bireysel çalışma becerisi edinir. | P.6.7 | 2,6 |
Ö4 | Etkin rapor-sunum hazırlama becerisi, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | P.7.13 | 2,6 |
Ö5 | Grup içerisinde görev paylaşım uygunluğu-talimat alma/verme becerisi kazanır. | P.7.17 | 2,6 |
Ö6 | Literatür taraması yaparak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanır | P.8.13 | 2,6 |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalığa sahip olur. | P.8.14 | 5 |
Ö8 | Etik ilkeler, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahip olur. | P.9.4 | 1 |
Ö9 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | P.9.5 | 1 |
Ö10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | P.10.4 | 1 |
Ö11 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | P.10.5 | 1 |
Ö12 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahip olur. | P.10.9 | 5 |
Ö13 | Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | P.11.12 | 1 |
Ö14 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | P.11.13 | 5 |
Ö15 | Mühendislik uygulamalarının çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | P.11.16 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Problem tanımı ve çözüm önerisi |
2 | Problem tanımı ve çözüm önerisi |
3 | Literatür Taraması |
4 | Literatür Taraması |
5 | Standartlar, kısıtlar ve tasarım parametrelerinin belirlenmesi |
6 | Standartlar, kısıtlar ve tasarım parametrelerinin belirlenmesi |
7 | Standartlar, kısıtlar ve tasarım parametrelerinin belirlenmesi |
8 | Belirlenen kısıtlar ve standartlara göre tasarımın yapılması |
9 | Belirlenen kısıtlar ve standartlara göre tasarımın yapılması |
10 | Belirlenen kısıtlar ve standartlara göre tasarımın yapılması |
11 | Yapılan tasarımın hesaplamaları, analizi ve doğrulanması |
12 | Uygulama ve imalat |
13 | Uygulama ve imalat |
14 | Uygulama ve imalat |
15 | Sunum ve afiş |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Engineering Design: A Materials and Processing Approach"" by George Ellwood DIETER. Mc Graw Hill Publishing, 2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 100 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 28 | 28 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 28 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 154 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Çalışma sonucu elde edilen sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Disiplin içi takımda veya bireysel çalışma becerisi edinir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö4 | Etkin rapor-sunum hazırlama becerisi, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö5 | Grup içerisinde görev paylaşım uygunluğu-talimat alma/verme becerisi kazanır. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö6 | Literatür taraması yaparak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanır | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalığa sahip olur. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö8 | Etik ilkeler, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahip olur. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö9 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö11 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö12 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahip olur. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö13 | Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö14 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö15 | Mühendislik uygulamalarının çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |