İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05471019 Endüstriyel Tasarım 4 Güz 7 3+0+0 3 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ders, endüstriyel tasarım olgusunu ve ürünlerini modernite tarihi içindeki şu tema ve bağlamlar açısından incelemektedir: geleneksel zanaat üretimi, uygulamalı ve sınai sanatlar, burjuvazinin yükselişi, sanayi devrimi, makinalaşma, pazarların büyümesi, neo-klasik tarz, süsleme ve bezeme, büyük ölçekli ticari üretim, `Arts and Crafts? hareketi, estetik reform, 1851 Büyük Sergisi, sanayi karşıtı öğretiler, endüstrileşme, Amerikan tarzı üretim, seri ve kitlesel üretim, standartlaşma, değiştirilebilir parça imalatı, faydacılık, ürün çeşitlenmesi, makina estetiği, `Good Form?, bilimsel yönetim, Taylorizm, rasyonelleştirme, Fordizm, modernizm, futurizm, pürizm, konstrüktivizm, `Art Nouveau?, `Deutsche Werkbund?, tip biçimler, kübizm, hazır-yapıt, `De Stijl?, `Bauhaus?, akışkan form, kurumsal kimlik ve imaj, markalaşma, ev, elektrik, işgücünden kazanım, tüketim, tarz, bireysel tercih, yaşam tarzı, statü, tüketimcilik, pop, anti-tasarım, ihtiyaç için tasarım, vb.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere endüstriyel tasarımın bir meslek olarak ortaya çıkışına yol açan tarihsel koşullara dair bir fikir kazandırmaktır. Ayrıca endüstriyel tasarımın modern toplumlarda, ekonomide ve bireylerin yaşamlarında oynadığı rolleri tanımlamak amacıyla üretilmiş başlıca düşünce, kuram ve savları öğrencilere tanıtmak da amaçlanmaktadır. Bir diğer hedef ise öğrencilerin, tarih boyunca tasarımın farklı alanların kesişim noktasında cereyan eden bir etkinlik olduğuna dair geniş bir vizyon geliştirmelerini sağlamaktır: sanat, zanaat ve endüstri, yaratıcılık ve ticari kazanç, tarz ve işlevsel fayda, maddi nesneler ve insan arzuları, ideoloji ve ütopya, üretim ve tüketim. Son olarak, öğrencilere verili bir tasarım ürününü inceleyerek, onu ortaya çıktığı, kullanıldığı ve değer biçildiği tarihsel bağlama oturtabilmek için gereken tümevarımsal uslamlama becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır. P.1.27 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tasarım tarihine genel bir bakış.
2 İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi.
3 Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi).
5 Art and Craft, Art Nouveau, De stijl.
6 Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler.
7 Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler.
8 Endüstriyel tasarımda otomobil kavramı ve süreci.
9 Endüstriyel tasarımda otomobil kavramı ve süreci.
10 II. dünya savaşı sonrasında Amerika ve Avrupada Tasarım
11 II. dünya savaşı sonrasında Amerika ve Avrupada Tasarım
12 Çağdaş tasrımcılar, (Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen).
13 Çağdaş tasrımcılar, (Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen).
14 Final çalışmaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Forty, Adrian. Objects of Desire: Design and Society Since 1750. London: Thames and Hudson, 1992.
Heskett, John. Industrial Design. London: Thames and Hudson, 1987.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 60 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 184
Toplam Yük / 30 6,13
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Sistematik tasarım ilkelerine ait güncel örnekleri kullanır. 4