Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05471012 | Mühendislikte Güvenilirlik | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağkalım modelleri, sağkalım analizlerinde aktüeryal düşünceler, mortalite, genel analitik sağkalım modelleri, yaşam tabloları, aktüeryal modeller, hayat sigortalarına giriş, sigortalınının ölmesi halinde ödeme, APV(Aktüeryal bugünkü değer) özellikleri, belirli dönem sonunda ödeme, yıl sonu ödemeler, hayat annuiteleri.
Dersin Amacı
Sigorta, finans ve aktuerya alanında problemleri çözebilme alt yapısını vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
P11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. | P.9.2 | 1 |
Ö2 | Risk içeren ortamlarda gerekli analizleri yaparak tedbir almayı öğrenmiştir. | P.11.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağkalım modelleri |
2 | Sağkalım analizlerinde aktueryal dusunceler |
3 | Mortalite |
4 | Genel analitik sağkalım modelleri |
5 | Yaşam tabloları |
6 | Aktüeryal modeller |
7 | Hayat sigortalarına giriş |
8 | Ara sınav |
9 | APV(Aktueryal bugunku değer) özellikleri |
10 | APV(Aktueryal bugunku değer) özellikleri |
11 | Belirli dönem sonunda ödeme |
12 | Yıl sonu ödemeler |
13 | Yıl sonu ödemeler |
14 | Güncel uygulamalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Prof.Dr. Fikri Akdeniz, Yard.Doç.Dr. Funda Erdugan, Aktüerya Matematiği ve Yaşam Analizi, Akademisyen Kitabevi, 2014. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 184 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P9 | P11 |
---|---|---|---|
Ö1 | Tasarım, işletim, başarım kriterlerini belirler, yönetimini yapabilir. | 4 | 4 |
Ö2 | Risk içeren ortamlarda gerekli analizleri yaparak tedbir almayı öğrenmiştir. | 4 | 4 |