Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05471006 | Biyomekaniğe Giriş | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Biyomekaniğe giriş¸. İnsan hareketinin analizi için kinetik ve kinematik. Kemik büyümesi ve gelişiminin biyomekaniği. İskelet eklemlerinin biyomekaniği, Artiküler kartilaj biyomekaniği, İskelet kas sisteminin biyomekaniği. Tendon ve Ligament biyomekaniği, Üst ekstremite kemiklerinin biyomekaniği, Alt ekstremite kemiklerinin biyomekaniği, Omurga biyomekaniği. İnsan hareketinin lineer ve ac¸ısal kinetiği ve kinematiği. İnsan hareketi ve denge. Akışkan ortamda insan hareketi.
Dersin Amacı
Temel Biyomekanik prensipleri öğrenmek. İnsan iskelet-kas sisteminde biyomekanik prensipleri uygulamak ve insan hareketinin mekaniği hakkında fikir sahibi olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Denge ve hareket problemlerinin çözülmesinde kullanılabilecek metotları öğrenir | P.1.31 | 1 |
Ö2 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | P.2.14 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Biyomekaniğe giriş. |
2 | İnsan hareketinin analizi için kinetik ve kinematik. |
3 | Kemik büyümesi ve gelişiminin biyomekaniği |
4 | İskelet eklemlerinin biyomekaniği |
5 | Artiküler kartilaj biyomekaniği |
6 | İskelet kas sisteminin biyomekaniği |
7 | Tendon ve Ligament biyomekaniği |
8 | Ara sınav |
9 | Üst ekstremite kemiklerinin biyomekaniği. |
10 | Alt ekstremite kemiklerinin biyomekaniği. |
11 | Omurga Biyomekaniği. |
12 | İnsan hareketinin lineer ve açısal kinetiği ve kinematiği. |
13 | İnsan hareketi ve denge. |
14 | İnsan hareketi ve denge. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Margareta Nordin, Victor H. Frankel, Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System, 4th North American Edition,Lippincott Williams & Wilkins, 2012. |
Joseph Hamill, Kathleen M. Knutzen, Timothy R. Derrick, Biomechanical Basis of Human Movement, fourth edition, 2015, Wolters Kluwer/Lippincott W&W. | |
Nihat Özkaya, Margareta Nordin, David Goldsheyder, Dawn Leger, Temel Biyomekanik, Çeviri Editörü: Teyfik Demir, Fatma Kübra Erbay Elibol, TOBB ETÜ Yayınları, 2019 | |
Nihat Özkaya,Dawn Leger,David Goldsheyder,Margareta Nordin, Fundamentals of Biomechanics, 4th edition, Springer, 2017. | |
Susan J Hall, Basic Biomechanics, Sixth Edition, 2012, McGraw-Hill, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Denge ve hareket problemlerinin çözülmesinde kullanılabilecek metotları öğrenir | 3 | 3 |
Ö2 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | 5 | 5 |