Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05471001 | Endüstriyel Dinamik Ölçme | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet ÇELİK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Mehmet ÇELİK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Dinamik sistemler, ölçüm, algılayıcı çeşitleri, şok, titreşim ve ataletsel ivme ölçümleri, modal analiz ve şok ve titreşim izolasyonu.
Dersin Amacı
Endüstriyel dinamik ölçme temel kavram ve prensiplerini öğretmek. Günümüzde kullanılan ivmeölçerler, dönüölçerler, kuvvetölçerler gibi konvansiyonel ölçüm yöntemlerini detaylı şekilde vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | P.1.26 | 1,7 |
Ö2 | Mühendislik verilerini analiz eder. | P.1.30 | 1,7 |
Ö3 | Mühendislik yapılarında yayılı yük, alan/ağırlık merkezleri ve atalet momenti hesapları yapar. | P.2.20 | 1,7 |
Ö4 | Hareket eden parçacık ve cisimler için kinetik (dinamik denge) prensiplerini uygular. | P.2.21 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş, Sorunların çözümüne yaklaşımı yöneten genel ilkeler |
2 | Dinamik sistemler temel kavramları |
3 | Ölçüm, Algılayıcı çeşitleri ve özellikleri |
4 | Ölçüm, Algılayıcı çeşitleri ve özellikleri |
5 | Dinamik sinyal analizleri |
6 | Şok, titreşim ve ataletsel ivme ölçümleri |
7 | Deneysel Modal Analizler |
8 | Ara Sınav |
9 | Dinamik Testlerin Planlaması |
10 | Dinamik Testlerin Planlaması |
11 | Şok ve Titreşim İzolasyonu |
12 | Şok ve Titreşim İzolasyonu |
13 | Algılayıcı Kalibrasyon ve Sertifikasyon, Uygulamalar |
14 | Uygulamalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bilgiç,E., Gürültü ve Titreşim, TÜBİTAKMAM-UME, 1994. |
Broch, J. T., Mechanical Vibration & Shock Measurement, Bruel & Kjaer, 1980. | |
Bruel&,Kjaer, Pro-Plan, "Akustik ve Titreşim Ölçümlerine Giriş", Seminer, İstanbul, 1999. | |
Connell,M, and Kenneth G., Vibration Testing; Theory & Practice, John Wiley & Sons,1995. | |
Dokumacı, E., Vibrasyon, Dizayna Etkileri ve Tarım Traktörlerine Uygulanması, SEGEM Gnl. Mdl., Ankara, 1981. | |
Ewins, D.J., Modal Testing, 2nd Edition, Research Studies Press Ltd, Baldock, 2000. | |
Harris, C.M., Shock and Vibration Handbook, 4th ed., Mc Graw-Hill, 1996. | |
Steinberg, D.S., Vibration Analysis for Electronic Equipment, 2dn Edition, John Wiley&Sons,1988. | |
Wowk, V., Machinery Vibration: Measurement and Analysis, Mc Graw-Hill, 1991. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 (%) |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 5 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 179 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | 5 | 5 |
Ö2 | Mühendislik verilerini analiz eder. | 5 | 5 |
Ö3 | Mühendislik yapılarında yayılı yük, alan/ağırlık merkezleri ve atalet momenti hesapları yapar. | 5 | 5 |
Ö4 | Hareket eden parçacık ve cisimler için kinetik (dinamik denge) prensiplerini uygular. | 5 | 5 |