Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05470002 | Staj | 4 | Güz | 7 | 0+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Faruk ÜNSAÇAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Faruk ÜNSAÇAR | A-225 | [email protected] | 7208 | Pazartesi 09:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Dersin amacı, öğrenciye staja başlamadan önce alanı ile ilgili gerekli teorik ve pratik yeterlilikleri vermektir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrenciye staja başlamadan önce alanı ile ilgili gerekli teorik ve pratik yeterlilikleri vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Takım çalışması bilinci ve multidisipliner ortamlarda iletişim ve uyum yeteneği kazanır. | P.6.8 | 7 |
Ö2 | Etkin staj raporu hazırlama becerisi kazanır. | P.7.14 | 6 |
Ö3 | Etkin sunum hazırlama, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | P.7.15 | 5 |
Ö4 | İşyeri Eğitimi (staj)`dan başarı ile geçen öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrar ve bunu raporda belirtir. | P.10.7 | 6 |
Ö5 | İşyeri Eğitimi (staj)`dan başarı ile geçen öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrar ve bunu sunumda açıklar. | P.10.8 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. |
2 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak (Devam). |
3 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak (Devam). |
4 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak (Devam). |
5 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak (Devam). |
6 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak (Devam). |
7 | Raporu sonuçlandırma ve bölümdeki ilgili akademik personele teslim etme. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 1 | 100 (%) |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 120 | 120 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Takım çalışması bilinci ve multidisipliner ortamlarda iletişim ve uyum yeteneği kazanır. | 5 | - | - |
Ö2 | Etkin staj raporu hazırlama becerisi kazanır. | - | 5 | - |
Ö3 | Etkin sunum hazırlama, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | - | 5 | - |
Ö4 | İşyeri Eğitimi (staj)`dan başarı ile geçen öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrar ve bunu raporda belirtir. | - | - | 5 |
Ö5 | İşyeri Eğitimi (staj)`dan başarı ile geçen öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrar ve bunu sunumda açıklar. | - | - | 5 |