Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05461102 | CNC-Nümerik Kontrollü Tezgahlar | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sayısal Denetimli Takım tezgahlarının hareket elemanları, kontrol devreleri, güç üniteleri Sayısal denetimli tezgahların genel konstrüksiyonu Programlama işleminde koordinat sistemleri, kontrol tipleri
Dersin Amacı
Sayısal Denetimli (SD) takım tezgahları donanımları ve bu tezgahlarda kullanılan parça programların yapısı ile ilgili bilgi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler teknoloji, üretim ve imalat kavramları konularında temel bilgi sahibi olurlar. | P.1.11 | 1,7 |
| Ö2 | Talaşlı imalat usulleri konusunda güncel ve çağdaş konuları takip edebilecek alt yapıya sahip olurlar. | P.3.5 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | SD Takım tezgahlarının genel ifadesi |
| 2 | CNC Takım tezgahları kontrolcüleri |
| 3 | SD Takım tezgahlarının hareket elemanları, kontrol devreleri, güç üniteleri |
| 4 | CNC tezgahların hareket sistemleri |
| 5 | Sayısal denetimli tezgahların genel konstrüksiyonu |
| 6 | Koordinat sistemleri |
| 7 | Programlama işleminde koordinat sistemleri, kontrol tipleri |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Tornalama işlemlerinde parça programlama |
| 10 | Tornalama tekniklerinde programlar |
| 11 | G Kodları ve program tipleri |
| 12 | G Kodları, enterpolasyonlar, CAM programların genel yapısı ve UniGraphics programının tanıtımı |
| 13 | Uygulamalar ve örnek programlar |
| 14 | Uygulamalar ve örnek programlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sayısal Denetimli Takım Tezgahları, Prof. Dr. Mustafa AKKURT, Birsen yayınları. CNC Programming Handbook, P. Smid, Industrial Press, 2000. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 1 | 20 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 20 | 20 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 177 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,90 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler teknoloji, üretim ve imalat kavramları konularında temel bilgi sahibi olurlar. | 5 | - |
| Ö2 | Talaşlı imalat usulleri konusunda güncel ve çağdaş konuları takip edebilecek alt yapıya sahip olurlar. | - | 5 |
