Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05461001 | Deneysel Gerilme Analizi | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet ÇELİK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Mehmet ÇELİK | A-229 | [email protected] | 7242 | Cuma 13:30 |
Dersin İçeriği
Gerilme,bir noktada düzlemsel gerilme durumu, Asal Gerilmeler, Gerilme şekil değiştirme ilişkileri, Birim Şekil Değiştirme-Deformasyon ilişkisi, Asal şekil değiştirmeler ve Mohr çemberi, Deneysel gerilme analizi yöntemleri, Ölçüm sistemleri, Elektrik direnç strain gageler, Elektrik direnç strain gagelerin ölçüm prensibi, Gage konfigurasyonu ve sınıflandırılması, Strain gagelerin yapıştırılması ve ölçüme hazırlık operasyonları, Gage Faktoru ve çapraz duyarlılık katsayısı, Wheatstone köprü devresi, Tam, yarım ve çeyrek Wheatsone köprü devreleri, Strain Gage temelli kuvvet, basınç, potansiyometre ve ivme sensörleri, Strain Gage Rozetleri ve veri analizi, Şant Direnç kalibrasyonu, fotoelastisite, optik ölçüm yöntemleri
Dersin Amacı
Düzlemsel gerilme analizi hakkında temel bilgileri vermek. Deneysel gerilme analizi yöntemlerini hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak Strain gage uygulama tekniğini ve Wheatstone köprü devresini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya makine mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | P.1.26 | 1,7 |
Ö2 | Mühendislik verilerini analiz eder. | P.1.30 | 1,7 |
Ö3 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | P.2.14 | 1,7 |
Ö4 | Mühendislik deneylerinin sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir. | P.5.3 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gerilme, Bir noktada düzlemsel gerilme durumu |
2 | Asal Gerilmeler, Gerilme-şekil değiştirme ilişkileri, Birim Şekil Değiştirme-Deformasyon ilişkisi |
3 | Asal şekil değiştirmeler ve Mohr çemberi |
4 | Asal şekil değiştirmeler ve Mohr çemberi |
5 | Deneysel gerilme analizi yöntemleri |
6 | Gage konfigurasyonu ve sınıflandırılması, Strain gagelerin yapıştırılması ve ölçüme hazırlık |
7 | Ölçüm sistemleri, strain gageler |
8 | Ara Sınav |
9 | Strain Gage temelli kuvvet, basınç, potansiyometre ve ivme sensörleri |
10 | Gage Faktoru ve çapraz duyarlılık katsayısı, Wheatstone köprü devresi. |
11 | Gage Faktoru ve çapraz duyarlılık katsayısı, Wheatstone köprü devresi. |
12 | Tam, yarım ve çeyrek Wheatstone köprü devreleri. |
13 | Strain Gage temelli kuvvet, basınç, potansiyometre ve ivme sensörleri |
14 | Strain Gage temelli kuvvet, basınç, potansiyometre ve ivme sensörleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Strain Measurements and Stress Analysis, Akhtar S. Khan, Xinwei Wang, Prentice Hall, 2001. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 (%) |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 5 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 182 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | 5 | 5 | - |
Ö2 | Mühendislik verilerini analiz eder. | 5 | 5 | - |
Ö3 | Mekanik sistemlerin statik, dinamik ve mukavemet analizini yapar | 5 | 5 | - |
Ö4 | Mühendislik deneylerinin sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir. | 5 | 5 | 5 |