Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05460103 | Isıl Sistemlerin Tasarımı | 3 | Bahar | 6 | 2+1+0 | 2 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Termodinamik ve Isı Transfer Temelleri, Isıl Sistem Tasarımına Giriş, Termodinamik Modelleme ve Tasarım Analizi, Termodinamiğin İkinci Kanunu ve Ekserji Analizi, Gaz Akışkanlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi, Buharlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi, Termo-ekonomik analiz, Isı Transferi Modelleme Tasarım ve Analiz Çalışmaları, Isı Değiştirici Tasarımı ve Seçimi, Isıl Sistem Tasarım programının kullanılmasıyla yapılan proje incelemesi, Proje Sunumları
Dersin Amacı
Bu derste, karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ısıl sistem tasarım programını kullanarak tasarlama becerisinin kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. | P.3.20 | 1,5,6 |
| Ö2 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | P.3.21 | 5,6 |
| Ö3 | Isıl sistem tasarımında teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır. | P.4.12 | 6 |
| Ö4 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | P.6.10 | 5,6 |
| Ö5 | Isıl sistem tasarımı raporu hazırlama beceresi kazanır. | P.7.18 | 6 |
| Ö6 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | P.7.20 | 5,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Termodinamik ve Isı Transfer Temelleri |
| 2 | Isıl Sistem Tasarımına Giriş |
| 3 | Termodinamik Modelleme ve Tasarım Analizi |
| 4 | Termodinamiğin İkinci Kanunu ve Ekserji Analizi |
| 5 | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi |
| 6 | Uygulama: Gaz Akışkanlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi |
| 7 | Buharlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Uygulama:Buharlı Güç Çevriminin İkinci Yasa Çözümlemesi |
| 10 | Soğutma Çevrimi Tasarımı |
| 11 | Uygulama: Soğutma Çevriminin İkinci Yasa Çözümlemesi |
| 12 | Isıl Sistemlerin Optimizasyonu |
| 13 | Isıl Sistem Tasarım programının kullanılmasıyla yapılan proje incelemesi |
| 14 | Isıl Sistem Tasarım programının kullanılmasıyla yapılan proje incelemesi |
| 15 | Final Proje Sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | W.F. Stoecker, Design of Thermal Systems, McGraw-Hill, 1989. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 15 | 15 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 124 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Isıl sistem tasarımında teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Isıl sistem tasarımı raporu hazırlama beceresi kazanır. | - | - | - | 5 |
| Ö6 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | - | - | - | 5 |
