İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05460103 Isıl Sistemlerin Tasarımı 3 Bahar 6 2+1+0 2 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Termodinamik ve Isı Transfer Temelleri, Isıl Sistem Tasarımına Giriş, Termodinamik Modelleme ve Tasarım Analizi, Termodinamiğin İkinci Kanunu ve Ekserji Analizi, Gaz Akışkanlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi, Buharlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi, Termo-ekonomik analiz, Isı Transferi Modelleme Tasarım ve Analiz Çalışmaları, Isı Değiştirici Tasarımı ve Seçimi, Isıl Sistem Tasarım programının kullanılmasıyla yapılan proje incelemesi, Proje Sunumları
Dersin Amacı
Bu derste, karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ısıl sistem tasarım programını kullanarak tasarlama becerisinin kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
P4 Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
P7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. P.3.20 1,5,6
Ö2 Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. P.3.21 5,6
Ö3 Isıl sistem tasarımında teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır. P.4.12 6
Ö4 Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. P.6.10 5,6
Ö5 Isıl sistem tasarımı raporu hazırlama beceresi kazanır. P.7.18 6
Ö6 Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. P.7.20 5,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Termodinamik ve Isı Transfer Temelleri
2 Isıl Sistem Tasarımına Giriş
3 Termodinamik Modelleme ve Tasarım Analizi
4 Termodinamiğin İkinci Kanunu ve Ekserji Analizi
5 Gaz Akışkanlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi
6 Uygulama: Gaz Akışkanlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi
7 Buharlı Güç Çevrimlerinin İkinci Yasa Çözümlemesi
8 Vize Sınavı
9 Uygulama:Buharlı Güç Çevriminin İkinci Yasa Çözümlemesi
10 Soğutma Çevrimi Tasarımı
11 Uygulama: Soğutma Çevriminin İkinci Yasa Çözümlemesi
12 Isıl Sistemlerin Optimizasyonu
13 Isıl Sistem Tasarım programının kullanılmasıyla yapılan proje incelemesi
14 Isıl Sistem Tasarım programının kullanılmasıyla yapılan proje incelemesi
15 Final Proje Sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar W.F. Stoecker, Design of Thermal Systems, McGraw-Hill, 1989.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 30 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 15 15
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 124
Toplam Yük / 30 4,13
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P6 P7
Ö1 Karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. 5 - - -
Ö2 Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. 5 - - -
Ö3 Isıl sistem tasarımında teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır. - 5 - -
Ö4 Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. - - 5 -
Ö5 Isıl sistem tasarımı raporu hazırlama beceresi kazanır. - - - 5
Ö6 Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. - - - 5