Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05460102 | Makina Elemanlar II | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Musa DEMİRCİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Musa DEMİRCİ | A-231 | [email protected] | 7249 | Cuma 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Sürtünme, aşınma ve yağlanma; yağlama sistemi. Taşıma tipi seçimi için kriter. Çekme kayaçlarının tasarımı; Sürtünmesiz taşıma; Güç iletimi. Dişli çark tasarımı ve çeşitleri; Birleştirme tasarımı, kavrama ve frenleme. Sürücü kemer tasarımı; yassı kayışlar, V-kayışları. Halat ve zincir çekişi tasarımı.
Dersin Amacı
Dişli çark, sonsuz vida, kayış- kasnak ve zincir mekanizmalarının konstrüktif özelliklerinin ve hesap metotlarının verilmesi. Proje çalışmalarında konstrüksiyon bilgilerinin ve kabiliyetinin geliştirilmesi. Konstrüksiyonda sentez safhasına giriş.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | P.1.32 | 1 |
| Ö2 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | P.2.17 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | P.3.11 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | P.4.7 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İdeal Yatak Türü Belirleme Kriterleri |
| 2 | Yuvarlanma Temaslı (Rulmanlı) Yatakların Tanımı ve Genel Özellikleri |
| 3 | Rulmanlı Yatakların Ömür Hesapları |
| 4 | Rulmanlı Yatakların Montajına Ait Konstrüksiyon Örnekleri |
| 5 | Kaymalı Yatakların Tanımı ve Genel Özellikleri |
| 6 | Hidrodinamik Kaymalı Yatakların Tasarım Kriterlerinin Belirlenmesi |
| 7 | Dişli Çarkların Mekanizma Çeşitleri ve Dişli Ana Kanunu |
| 8 | Düz, Helisel ve Konik Dişli Çarkların Kuvvet Analizi |
| 9 | Düz ve Helisel Dişli Çarkların Dayanım Hesapları |
| 10 | Düz ve Helisel Dişli Çarkların Dayanım Hesaplarının Karşılaştırılması |
| 11 | Kavrama ve Frenlerin Tanımı ile Statik Analizi |
| 12 | Kavrama ve Frenlerin Konstrüksiyon Örnekleri ile Tasarım Hesapları |
| 13 | Kayış Kasnak Mekanizmaları ve Çeşitleri |
| 14 | Kayış Kasnak Mekanizmaları Konstrüksiyon Özellikleri ve Seçim Hesapları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Shigley'in Makina Mühendisliği Tasarımı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 1 | 5 (%) |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 1 | 10 (%) |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 121 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | 5 |
