İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05460004 Makina Mühendisliği Laboratuvarı 3 Bahar 6 2+0+2 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Laboratuvar
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN A-227 [email protected] 7309 Pazartesi
16:00
Dersin İçeriği
Deneyler için ihtiyaçlar, Deneysel prosedür, Rapor yazma, hata giderme, belirsizlik, frekans dağılımı, Laboratuvar deneyleri: Mühendislikte İstatistiksel Yöntemler, Temel Akışkan ve Isı Deneyleri: Seri-Paralel Bağlı Pompa Deneyi, Zorlanmış ve Doğal Taşınım Deneyi, Çekme Deneyi, Hidrolik-Pnömatik Deneyi, Yüzey Pürüzlülüğü Deneyi
Dersin Amacı
Öğrencilere teori ile birlikte laboratuar deneyimi sağlamak, Öğrencilere, mühendislik sistemleri için deney tasarlamaları ve analiz etmelerini öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya makine mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
P7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mühendislik deneylerinin sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir. P.5.3 1,4
Ö2 Makina mühendisliği problemlerine yönelik deneyleri tasarlayabilir. P.5.4 4
Ö3 Deney raporlarını grup halinde yazarak disiplin içi takımda çalışma becerisi kazanır. P.6.9 4
Ö4 Etkin deney raporu hazırlama becerisi kazanır. P.7.16 4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Shigley's Mechanical Engineering Design R.G. Budynas, J. K. Nisbett 8th SI Edition
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar 6 40 (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 6 5 30
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P6 P7
Ö1 Mühendislik deneylerinin sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir. 5 - -
Ö2 Makina mühendisliği problemlerine yönelik deneyleri tasarlayabilir. 5 - -
Ö3 Deney raporlarını grup halinde yazarak disiplin içi takımda çalışma becerisi kazanır. - 5 -
Ö4 Etkin deney raporu hazırlama becerisi kazanır. - - 5