Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05460002 | Makina Elemanlar II | 3 | Bahar | 6 | 4+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Musa DEMİRCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Musa DEMİRCİ | A-231 | [email protected] | 7249 | Cuma 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Sürtünme, aşınma ve yağlanma; yağlama sistemi. Taşıma tipi seçimi için kriter. Çekme kayaçlarının tasarımı; Sürtünmesiz taşıma; Güç iletimi. Dişli çark tasarımı ve çeşitleri; Birleştirme tasarımı, kavrama ve frenleme. Sürücü kemer tasarımı; yassı kayışlar, V-kayışları. Halat ve zincir çekişi tasarımı.
Dersin Amacı
Dişli çark, sonsuz vida, kayış- kasnak ve zincir mekanizmalarının konstrüktif özelliklerinin ve hesap metotlarının verilmesi. Proje çalışmalarında konstrüksiyon bilgilerinin ve kabiliyetinin geliştirilmesi. Konstrüksiyonda sentez safhasına giriş.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
P4 | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | P.1.32 | 1 |
Ö2 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | P.2.17 | 1 |
Ö3 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | P.3.11 | 1 |
Ö4 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | P.4.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İdeal Yatak Türü Belirleme Kriterleri |
2 | Yuvarlanma Temaslı (Rulmanlı) Yatakların Tanımı ve Genel Özellikleri |
3 | Rulmanlı Yatakların Ömür Hesapları |
4 | Rulmanlı Yatakların Montajına Ait Konstrüksiyon Örnekleri |
5 | Kaymalı Yatakların Tanımı ve Genel Özellikleri |
6 | Hidrodinamik Kaymalı Yatakların Tasarım Kriterlerinin Belirlenmesi |
7 | Dişli Çarkların Mekanizma Çeşitleri ve Dişli Ana Kanunu |
8 | Düz, Helisel ve Konik Dişli Çarkların Kuvvet Analizi |
9 | Düz ve Helisel Dişli Çarkların Dayanım Hesapları |
10 | Düz ve Helisel Dişli Çarkların Dayanım Hesaplarının Karşılaştırılması |
11 | Kavrama ve Frenlerin Tanımı ile Statik Analizi |
12 | Kavrama ve Frenlerin Konstrüksiyon Örnekleri ile Tasarım Hesapları |
13 | Kayış Kasnak Mekanizmaları ve Çeşitleri |
14 | Kayış Kasnak Mekanizmaları Konstrüksiyon Özellikleri ve Seçim Hesapları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Shigley'in Makina Mühendisliği Tasarımı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 1 | 10 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Temel makine elemanlarını ve kullanım ilkelerini bilir. Boyutlandırma ve bileşen seçimi yapabilir. | - | 5 | - | - |
Ö3 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | 5 | - |
Ö4 | Öğrenciler makine elemanlarının konstrüksiyonu, hesabı ve imalatı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | 5 |