Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05451003 | Metalik Malzemeler ve Metalografi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Metalik Malzemelerin sınıflandırılması, Demir esaslı alaşımlar, dökme demirler, çelikler, alüminyum alaşımları, titanyum alaşımları. Dökme demir mikro yapıların Isıl işlem uygulanmış çelik ve dökme demir mikro yapıları. Numune hazırlama ve metalografi.
Dersin Amacı
Mikroyapı-özellik-üretim ilişkisini oluşturmak ve tartışmak, Malzeme özelliklerini, üretim yöntemlerini sınıflandırmak ve mikroyapı ile ilişkilendirmek, Metalografik olarak numune hazırlama işlemlerini ayırt etmek ve sınıflandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Gerinme dönüşümleri ve malzemede hasar kriterleri hakkında fikir sahibi olur. | P.2.30 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Metalik Malzemelerin sınıflandırılması |
2 | Demir-Çelik Üretimi |
3 | Demir esaslı alaşımlar |
4 | Demir esaslı alaşımlar |
5 | Dökme demirler |
6 | Dökme Demirler |
7 | Çelikler |
8 | Çelikler |
9 | Alüminyum alaşımları |
10 | Numune hazırlama ve metalografi (numune seçimi, kesme, partlatma, bakalite alma, dağlama, optik mikroskop) |
11 | Numune hazırlama ve metalografi (numune seçimi, kesme, partlatma, bakalite alma, dağlama, optik mikroskop) |
12 | Numune hazırlama ve metalografi (numune seçimi, kesme, partlatma, bakalite alma, dağlama, optik mikroskop) |
13 | Numune hazırlama ve metalografi (numune seçimi, kesme, partlatma, bakalite alma, dağlama, optik mikroskop) |
14 | Makroskobik Analiz |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Geçkinli, A.E., 1989; ""Metalografi "", İTÜ Matbaası, İstanbul. |
Metallography: Principles and Practice, ASM int. 1984 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü: | 184 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Gerinme dönüşümleri ve malzemede hasar kriterleri hakkında fikir sahibi olur. | 5 |