Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05451002 | Isıtma ve Havalandırma Sistemleri | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA | A-230 | [email protected] | 7309 | Pazartesi 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
İklimlendirme Temel Kavramları, TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi, Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi, Psikrometri Diyagram Uygulamaları, İklimlendirme İşlemleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrenciye binaların ısıtma ve havalandırmasında kullanılan sistemlerin yapısını, elemanlarını ve işleyişini aktarmaktır. Isıtma ve havalandırma sistemlerinin boyutlandırılmasında kullanılan temel hesapları yapabilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bir bina projesinin TS 825'e uygunluğunu gösterebilecektir. | P.2.76 | 1 |
Ö2 | Yönetmeliklere uygun ısı kaybı projesi yapabilecektir. | P.2.77 | 1 |
Ö3 | Psikrometrik diyagramı kullanarak temel iklimlendirme işlemlerini yapabilir. | P.2.78 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İklimlendirme Temel Kavramları |
2 | İklimlendirme Temel Kavramları |
3 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi |
4 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi |
5 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi:Uygulama |
6 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi:Uygulama |
7 | Vize |
8 | Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi |
9 | Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi |
10 | Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi: Uygulama |
11 | Psikrometrik Diyagram |
12 | Psikrometrik Diyagram Uygulamaları |
13 | İklimlendirme İşlemleri |
14 | İklimlendirme İşlemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Uygulamalı Havalandırma ve İklimlendirme Tekniği, Hikmet Doğan. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 1 | 30 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Bir bina projesinin TS 825'e uygunluğunu gösterebilecektir. | 5 |
Ö2 | Yönetmeliklere uygun ısı kaybı projesi yapabilecektir. | 5 |
Ö3 | Psikrometrik diyagramı kullanarak temel iklimlendirme işlemlerini yapabilir. | 5 |