Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05420102 | Basic Electric-Electronic | 1 | Bahar | 2 | 2+0+1 | 2 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ | A-131 | [email protected] | 7245 | Pazartesi |
Dersin İçeriği
Elektrik devresi ve devre elemanları hakkında temel bilgiler ve içerikler, devre analiz teknikleri, alternatif akım devreleri, elektronik devreler, boolean cebir ve mantık devreleri, elektrik motorları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı elektrik elektronik mühendisliğinin temel bilgilerini öğretmektir. Bu amaçla, temel elektrik ve elektronik devreleri ile ilgili temel ilkeleri ve bileşenleri hakkında bilgiler öğretilir. Elektrik motorlar çeşitleri ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiler gösterilir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel Elektrik-Elektronik devre elemanlarını öğrenir | P.2.41 | 1 |
| Ö2 | Elektrik-Elektronik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olur | P.2.42 | 1 |
| Ö3 | Analog ve Sayısal Elektronik hakkında temel prensipleri bilir | P.2.43 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Akım, gerilim, güç, gerilim ve akım kaynakları |
| 2 | Kirchhoff'un akım yasası ve gerilim yasası, basit dirençli devrelerin çözümü |
| 3 | Kirchhoff'un akım yasası ve gerilim yasası, basit dirençli devrelerin çözümü |
| 4 | Düğüm analizi, Çevre analizi, süperpozisyon |
| 5 | Düğüm analizi, Çevre analizi, süperpozisyon |
| 6 | Düğüm analizi, Çevre analizi, süperpozisyon |
| 7 | Alternatif akım devreleri |
| 8 | Alternatif akım devreleri |
| 9 | Ölçüm cihazları ve teknikleri |
| 10 | Ölçüm cihazları ve teknikleri |
| 11 | Elektronik elemanlar ve devreler |
| 12 | Elektronik elemanlar ve devreler |
| 13 | Boolean cebri ve mantık devreleri |
| 14 | Boolean cebri ve mantık devreleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Elektrik Devrelerinin Temelleri Yazar: Charles K. Alexander ve Matthew N. O. Sadiku |
| Elektronik Elemanlar ve Devreleri Teorisi, Yazar: ROBERT BOYLESTAD. LOUIS NASHELSKY |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | 1 | 15 (%) |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 1 | 15 (%) |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 1 | 14 | 14 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 97 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,23 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Temel Elektrik-Elektronik devre elemanlarını öğrenir | 5 |
| Ö2 | Elektrik-Elektronik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
| Ö3 | Analog ve Sayısal Elektronik hakkında temel prensipleri bilir | 5 |
