İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05420007 Malzeme Bilgisi II 1 Bahar 2 3+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Emre Burak ERTUŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Emre Burak ERTUŞ A-Z32 [email protected] 7257 Salı
13:00
Dersin İçeriği
Faz diyagramlarının termodinamik alt yapısı. Metalik malzemelerde faz diyagramlarının kullanımı. Fe-C denge diyagramı. Faz Dönüşümleri. Çelikler ve dökme demirler. Isıl işlem. Korozyon. Elektriksel, ısıl ve optik özellikler.
Dersin Amacı
Faz diyagramları ve faz dönüşümleri hakkında öğrencilerin bilgi edinmesini sağlamak. Korozyon kavramı hakkında bilgi edinilmesi. Demir alaşımlarının öğretilmesi. Termal, elektriksel ve optik özelliklerin öğretilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 5
P2 Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler faz diyagramlarını kullanmayı öğrenir ve metallerde faz dönüşümlerini kavrar. P.1.37 1
Ö2 Öğrenciler korozyon, elektriksel özellikler, termal özellikler, manyetik özellikler ve optik özellikler hakkında bilgi edinirler. P.2.26 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Faz Diyagramlarına Giriş
2 Faz Diyagramları
3 Faz Diyagramları
4 Demir-Karbon Diyagramı
5 Demir-Karbon Diyagramı
6 Faz Dönüşümleri
7 Çeliklere Uygulanan Isıl İşlemler
8 Ara Sınav
9 Çelikler
10 Korozyon
11 Termal Özellikler
12 Malzemelerin Elektriksel Özellikleri
13 Malzemelerin Optikl Özellikleri
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar W.D. Callister Jr., Materials Science and Engineering: An Introduction, John Wiley and Sons Inc., 1998 (5th Ed.),Malzeme Bilgisi (Karadeniz Teknik Ünv.Temel SAVAŞKAN)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 114
Toplam Yük / 30 3,80
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Öğrenciler faz diyagramlarını kullanmayı öğrenir ve metallerde faz dönüşümlerini kavrar. 5 -
Ö2 Öğrenciler korozyon, elektriksel özellikler, termal özellikler, manyetik özellikler ve optik özellikler hakkında bilgi edinirler. - 5