Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05410002 | İmalat Teknolojileri I | 1 | Güz | 1 | 3+1+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Uğur KÖKLÜ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İmal usullerine giriş ve temel kavramlar / Döküm esasları ve yöntemleri / Talaşsız Şekillendirme esasları ve yöntemleri / Talaşlı şekillendirme esasları ve yöntemleri / Birleştirme esasları ve yöntemleri.
Dersin Amacı
Teknoloji, üretim ve imalat kavramları, döküm, talaşsız (plastik) şekillendirme, talaşlı şekillendirme ve birleştirme yöntemleri ve esasları, uygulamalar ve gerçekleştirilen imalat yöntemleri konusunda bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
P2 | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenciler teknoloji, üretim ve imalat kavramları konularında temel bilgi sahibi olurlar. | P.1.11 | 1 |
Ö2 | İmalat problemlerini analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilirler. | P.1.12 | 1 |
Ö3 | Bir mamulün imalatı için yöntem ve sürecini belirleme becerisi kazanırlar. | P.2.1 | 1 |
Ö4 | İmal usulleri konusunda güncel ve çağdaş konuları takip edebilecek alt yapıya sahip olurlar. | P.3.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İmal usullerine giriş ve temel kavramları |
2 | Döküm yönteminin esası ve katılaşma tekniği |
3 | Model tekniği, model malzemeleri, kalıp ve maça malzemeleri |
4 | Model tekniği, model malzemeleri, kalıp ve maça malzemeleri |
5 | Model tekniği, model malzemeleri, kalıp ve maça malzemeleri |
6 | Kalıplama yöntemleri, uygulamaları ve diğer döküm yöntemleri ve esasları |
7 | Kalıplama yöntemleri, uygulamaları ve diğer döküm yöntemleri ve esasları |
9 | Talaşsız şekillendirme yöntemlerine giriş, serbest ve kalıpta dövme ve basma |
10 | 1. Ara Sınav |
11 | Ekstrüzyon, haddeleme |
12 | Birleştirme Yöntemlerine Giriş, Perçinleme, Yapıştırma ve Lehimleme |
13 | Soğuk şekillendirme yöntemleri |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mikell P. Groover, Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes, and Systems, 4th Edition, 2010, JOHN WILEY & SONS, INC |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 30 (%) |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 119 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Öğrenciler teknoloji, üretim ve imalat kavramları konularında temel bilgi sahibi olurlar. | 5 | - | - |
Ö2 | İmalat problemlerini analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilirler. | 5 | - | - |
Ö3 | Bir mamulün imalatı için yöntem ve sürecini belirleme becerisi kazanırlar. | - | 5 | - |
Ö4 | İmal usulleri konusunda güncel ve çağdaş konuları takip edebilecek alt yapıya sahip olurlar. | - | - | 5 |