İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900002 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472 Çarşamba
14.00-15.00
Dersin İçeriği
a) Türk İnkılâp Tarihi, b) Atatürk İlkeleri, bunların anlam ve hedefleri, c) Türk Milleti'nin geçmişte insanlığa yaptığı hizmetleri, d Atatürk'ün 20.yüzyıl tarihi içindeki yeri konularında, eğitim ve öğretimi destekleyici faaliyetlerde bulunmak
Dersin Amacı
Türk gençliğini; millî, insanî, manevî ve kültürel değerlerinin şuurunda, Büyük Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluklarını bilen, Türk Devleti'nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı gurur duyan, Atatürk İlkelerini anlayarak içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle, memleketine daha yararlı olmaya çalışan, fikri hür, vicdanı hür kimseler olarak yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilir. P.8.21 1
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilir. P.8.22 1
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilir. P.8.23 1
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilir. P.8.24 1
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilir. P.8.25 1
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilir. P.8.26 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kavramlar ve Osmanlı Devleti'nin temel dinamikleri.
2 Osmanlı Klasik döneminde toplum yapısı.
3 Avrupa Gelişmeleri, Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali
4 Yeni Osmanlılar, Tanzimat ve Islahat Fermanları ve İttihat ve Terakki Cemiyeti
5 I.ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan muharebeleri
6 I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi
7 Wilson Prensipleri, Paris Konferansı
8 Ara Sınav
9 Millî Mücadele'ye Hazırlık Dönemi
10 Mitingler ve Kongreler
11 Meclis-i Mebusanın Açılışı ve Misak-ı Milli
12 TBMM'nin Açılışı ve Teşkilat-ı Esasiye Kanunu
13 Doğu ve Batı cephesinde askeri harekatlar
14 Millî Mücadele devresinde yapılan Antlaşmalar
15 Lozan Antlaşması ve Cumhuriyet'in ilanı.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, 2016, Konya; M. Kemal Atatürk, Nutuk,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 10 10
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilir. 5
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilir. 5
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilir. 5
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilir. 5
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilir. 5
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilir. 5