Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99601017 | Mühendislik Etiği ve Hukuk | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bireysel iş hukuku kapsamında tek tek işçilerin işverenleriyle ilişkileri iş sözleşmesi çerçevesinde ele alınmakta, özellikle iş sözleşmesinin kurulması, hükümleri ve sona ermesi üzerinde durulmaktadır.
Dersin Amacı
İş hukukunun kendine özgü niteliklerini açıklayarak diğer hukuk dalları ile olan ilişkisini iş hukukunda temel olan ilkeler çerçevesinde yorumlama olanağı kazandırma amacı güdülmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 5 |
P11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mühendislik etiğini amaçlayan bir mevzuatın (devlet, ulusal veya uluslararası) en az bir örneğinin içeriğini bulur, açıklar ve uygular. | P.1.70 | 1 |
Ö2 | Mühendislik etiğini amaçlayan bir mevzuatın (devlet, ulusal veya uluslararası) en az bir örneğinin içeriğini bulur, açıklar ve uygular. | P.2.97 | 1 |
Ö3 | En az bir profesyonel toplum etik kurallarının içeriğini / icrasını tanımlar ve uygular. | P.2.98 | 1 |
Ö4 | Bir etik mühendis için neyin ne yarattığı üzerine kendi kişisel tanımını hazırlar, açıklar ve savunur. | P.9.9 | 1 |
Ö5 | Etiğin hukuki ve mesleki tanımlamasının neden tarihi, yasal, mesleki ve kişisel sebeplerini açıklar. | P.11.13 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İş Hukukuna Genel Giriş, İş Hukukunun Doğuşu, Konusu, Kaynakları, Temel İlkeleri |
2 | İş Hukukuna Genel Giriş, İş Hukukunun Doğuşu, Konusu, Kaynakları, Temel İlkeleri |
3 | İş Hukukunun Temel Kavramları: İşçi, Çırak-Stajyer, İşveren, İşveren Vekili, Alt İşveren, İşyeri ve İşletme, İşyeri Devri, İş Kanununun Kapsamı ve İş Sözleşmesinin Tanımı |
4 | İş Hukukunun Temel Kavramları: İşçi, Çırak-Stajyer, İşveren, İşveren Vekili, Alt İşveren, İşyeri ve İşletme, İşyeri Devri, İş Kanununun Kapsamı ve İş Sözleşmesinin Tanımı |
5 | İş Sözleşmesinin Unsurları, Hukuki Nitelği, İş Sözleşmesinin Türleri, İş Sözleşmesinin Yapılması (Tarafların Ehliyetleri, Sözleşme Serbestisinin Sınırları) |
6 | İş Sözleşmesinin Unsurları, Hukuki Nitelği, İş Sözleşmesinin Türleri, İş Sözleşmesinin Yapılması (Tarafların Ehliyetleri, Sözleşme Serbestisinin Sınırları) |
7 | İş Sözleşmesinin Hükümsüzlüğü, İş Sözleşmesinden Doğan Borçlar( İşçinin Borçları, İşverenin Borçları) |
8 | Ara Sınav |
9 | İş Sözleşmesinin Hükümsüzlüğü, İş Sözleşmesinden Doğan Borçlar( İşçinin Borçları, İşverenin Borçları) |
10 | İş Sözleşmesinin Sona Ermesi(Sözleşmenin Fesih Olmaksızın Sona Erdiği Durumlar), İş Sözleşmesinin Sona Ermesi (Fesih Bildirimiyle Sona Ermesi), Bildirimli ve Bildirimsiz Fesih |
11 | İş Sözleşmesinin Sona Ermesi(Sözleşmenin Fesih Olmaksızın Sona Erdiği Durumlar), İş Sözleşmesinin Sona Ermesi (Fesih Bildirimiyle Sona Ermesi), Bildirimli ve Bildirimsiz Fesih |
12 | İş Sözleşmesinin Sona Ermesinin Hukuki Sonuçları( Çalışma Belgesi Verilmesi, İbraname Verilmesi, Kıdem Tazminatı vd.) |
13 | İş Sözleşmesinin Sona Ermesinin Hukuki Sonuçları( Çalışma Belgesi Verilmesi, İbraname Verilmesi, Kıdem Tazminatı vd.) |
14 | İşin Düzenlenmesi( Çalışma Süreleri), İşin Düzenlenmesi (Dinlenme Süreleri) |
15 | İşin Düzenlenmesi( Çalışma Süreleri), İşin Düzenlenmesi (Dinlenme Süreleri) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İş Hukuku |
sarper süzek iş hukuku | |
4857 sayılı İş Kanunu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P9 | P11 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mühendislik etiğini amaçlayan bir mevzuatın (devlet, ulusal veya uluslararası) en az bir örneğinin içeriğini bulur, açıklar ve uygular. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Mühendislik etiğini amaçlayan bir mevzuatın (devlet, ulusal veya uluslararası) en az bir örneğinin içeriğini bulur, açıklar ve uygular. | - | 5 | - | - |
Ö3 | En az bir profesyonel toplum etik kurallarının içeriğini / icrasını tanımlar ve uygular. | - | 5 | - | - |
Ö4 | Bir etik mühendis için neyin ne yarattığı üzerine kendi kişisel tanımını hazırlar, açıklar ve savunur. | - | - | 5 | - |
Ö5 | Etiğin hukuki ve mesleki tanımlamasının neden tarihi, yasal, mesleki ve kişisel sebeplerini açıklar. | - | - | - | 5 |