Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99601008 | Değişim ve Süreç Yönetimi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 0 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Süreç iyileştirme, yeterlilik analizi, süreç yeterlilik indeksleri, bulanık mantık ve bulanık süreç yeterlilik analizi, değer akışı haritalandırma
Dersin Amacı
Öğrenciye süreç yönetimi ve iyileştirme alanında etkin teknikleri ve güncel gelişmeleri aktarmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Değişim yönetimi kavramını, önemini, amaçlarını tanımlar. | P.2.127 | 1 |
| Ö2 | Örgütsel değişim kavramını, türlerini ve örgütleri değişime iten faktörleri analiz eder. | P.2.128 | 1 |
| Ö3 | Planlı değişim ve oluşturmacı değişim yaklaşımlarını, özelliklerini, dayandığı kuramları, modellerini ve başarı koşullarını değerlendirir | P.2.129 | 1 |
| Ö4 | Bir değişim ajanı olarak, örgütlerdeki sorunları tahlil edip uygun araçları belirler ve uygular. | P.2.130 | 1 |
| Ö5 | Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramlarını tanımlar, değişime direncin azaltılması ve yatkınlığın artırılması için yapılması gerekenleri belirler. | P.2.131 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı |
| 2 | Değişim Kavramı, Kapsamı ve Temel Boyutları |
| 3 | Değişim Nedenleri |
| 4 | Değişim Türleri |
| 5 | Değişim Modeli ve Süreci |
| 6 | Değişime Direncin Ortadan Kaldırılması |
| 7 | Örgütsel Gelişim ve Planlı Değişimde Kullanılan Başlıca Teknikler |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Örgüt Geliştirmenin Tanımı ve Niteliği |
| 10 | Örgüt Geliştirmenin Başlıca Özellikleri |
| 11 | Örgüt Geliştirmenin Başlıca Amaçları |
| 12 | Örgüt Geliştirmenin Temel Unsurları |
| 13 | Örgüt Geliştirme Süreci |
| 14 | Örgüt Geliştirmenin Başarı ve başarısızlık Koşulları |
| 15 | Final Sınavına hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Betz, Frederick, (Çeviri: Pınar Güran)"Teknolojik Yenilik Yönetimi", TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 339 |
| Millson, Murray, David Wilemon, "Strategy of Managing Innovation and Technology", Prentice Hall, 2008 | |
| Narayan, V.K., "Managing Technology & Innovation for Competitive Advantage,"Prentice Hall, 2001 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Değişim yönetimi kavramını, önemini, amaçlarını tanımlar. | 5 |
| Ö2 | Örgütsel değişim kavramını, türlerini ve örgütleri değişime iten faktörleri analiz eder. | 5 |
| Ö3 | Planlı değişim ve oluşturmacı değişim yaklaşımlarını, özelliklerini, dayandığı kuramları, modellerini ve başarı koşullarını değerlendirir | 5 |
| Ö4 | Bir değişim ajanı olarak, örgütlerdeki sorunları tahlil edip uygun araçları belirler ve uygular. | 5 |
| Ö5 | Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramlarını tanımlar, değişime direncin azaltılması ve yatkınlığın artırılması için yapılması gerekenleri belirler. | 5 |
