İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99601008 Değişim ve Süreç Yönetimi 3 Güz 5 3+0+0 0 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat DARÇIN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Süreç iyileştirme, yeterlilik analizi, süreç yeterlilik indeksleri, bulanık mantık ve bulanık süreç yeterlilik analizi, değer akışı haritalandırma
Dersin Amacı
Öğrenciye süreç yönetimi ve iyileştirme alanında etkin teknikleri ve güncel gelişmeleri aktarmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Değişim yönetimi kavramını, önemini, amaçlarını tanımlar. P.2.127 1
Ö2 Örgütsel değişim kavramını, türlerini ve örgütleri değişime iten faktörleri analiz eder. P.2.128 1
Ö3 Planlı değişim ve oluşturmacı değişim yaklaşımlarını, özelliklerini, dayandığı kuramları, modellerini ve başarı koşullarını değerlendirir P.2.129 1
Ö4 Bir değişim ajanı olarak, örgütlerdeki sorunları tahlil edip uygun araçları belirler ve uygular. P.2.130 1
Ö5 Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramlarını tanımlar, değişime direncin azaltılması ve yatkınlığın artırılması için yapılması gerekenleri belirler. P.2.131 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Değişim Kavramı, Kapsamı ve Temel Boyutları
3 Değişim Nedenleri
4 Değişim Türleri
5 Değişim Modeli ve Süreci
6 Değişime Direncin Ortadan Kaldırılması
7 Örgütsel Gelişim ve Planlı Değişimde Kullanılan Başlıca Teknikler
8 Ara Sınav
9 Örgüt Geliştirmenin Tanımı ve Niteliği
10 Örgüt Geliştirmenin Başlıca Özellikleri
11 Örgüt Geliştirmenin Başlıca Amaçları
12 Örgüt Geliştirmenin Temel Unsurları
13 Örgüt Geliştirme Süreci
14 Örgüt Geliştirmenin Başarı ve başarısızlık Koşulları
15 Final Sınavına hazırlık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Betz, Frederick, (Çeviri: Pınar Güran)"Teknolojik Yenilik Yönetimi", TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 339
Millson, Murray, David Wilemon, "Strategy of Managing Innovation and Technology", Prentice Hall, 2008
Narayan, V.K., "Managing Technology & Innovation for Competitive Advantage,"Prentice Hall, 2001
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 36 36
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2
Ö1 Değişim yönetimi kavramını, önemini, amaçlarını tanımlar. 5
Ö2 Örgütsel değişim kavramını, türlerini ve örgütleri değişime iten faktörleri analiz eder. 5
Ö3 Planlı değişim ve oluşturmacı değişim yaklaşımlarını, özelliklerini, dayandığı kuramları, modellerini ve başarı koşullarını değerlendirir 5
Ö4 Bir değişim ajanı olarak, örgütlerdeki sorunları tahlil edip uygun araçları belirler ve uygular. 5
Ö5 Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramlarını tanımlar, değişime direncin azaltılması ve yatkınlığın artırılması için yapılması gerekenleri belirler. 5