Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 88600008 | Disiplinler Arası Proje | 3 | Bahar | 6 | 0+2+0 | 1 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Murat ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çeşitli mühendislik disiplinlerindeki öğrencileri bir konu beraber çalışır, rapor hazırlar ve sunar
Dersin Amacı
Farklı disiplerin bir konu hakkında birlikte çalışmalarının sağlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | P.6.5 | 5,7 |
| Ö2 | Takım çalışmasına adapte olur. | P.6.6 | 5,7 |
| Ö3 | Takım çalışması yapabilir. | P.6.7 | 5,7 |
| Ö4 | Poster hazırlar ve sunar. | P.6.8 | 5,7 |
| Ö5 | Proje yönetimi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | P.6.9 | 5,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Endüstri Mühendisliği öğrenci guruplarının oluşturulması |
| 2 | Farklı disiplinlerdeki öğrencilerin guruplandırılması |
| 3 | Ortak konu belirlenmesi için toplantı |
| 4 | Ortak konu belirlenmesi için toplantı |
| 5 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 6 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 7 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 8 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 9 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 10 | Belirlenen konu ile ilgili çalışma |
| 11 | Konu hakkında ortak rapor hazırlanması |
| 12 | Konu hakkında ortak rapor hazırlanması |
| 13 | Konu hakkında ortak rapor hazırlanması |
| 14 | Konu ile ilgili poster hazırlanması |
| 15 | Konu ile ilgili sunum yapılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Proje Yönetimi ve Mühendislik Ekonomisi, Osman OKKA |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar. | 5 |
| Ö2 | Takım çalışmasına adapte olur. | 5 |
| Ö3 | Takım çalışması yapabilir. | 5 |
| Ö4 | Poster hazırlar ve sunar. | 5 |
| Ö5 | Proje yönetimi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | 5 |
