Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15271722 | Sıralama ve Çizelgeleme | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 0 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bir makine üretim tipleri, paralel makineleri, iş salonu üretim, açık iş salonu üretim, kurmak ve zamanlama, zamanlama ve optimizasyon heuristics hazırlama süresi: G-wright, Genetik algoritma, karınca kolonisi ve tabu arama
Dersin Amacı
Bir üretim sistemi süreçleri sınırlamaları, makineleri türleri ve kapasiteleri göre zamanlama öğretmek için.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı sıralama algoritmalarını tanımlayıp, uygulama becerisi kazanır. | P.2.109 | 1 |
| Ö2 | Çizelgeleme problemlerini analiz ederek, optimal çözümler geliştirir. | P.2.110 | 1 |
| Ö3 | İş süreçlerini optimize etmek için sıralama ve çizelgeleme tekniklerini uygular. | P.2.111 | 1 |
| Ö4 | Gerçek dünya senaryolarında sıralama ve çizelgeleme çözümlerini değerlendirme yeteneği kazanır. | P.2.112 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Üretim ve üretim planlama |
| 2 | Planlamada kullanılan semboller |
| 3 | SPT, LPT ve EDD kuralları |
| 4 | Lawler algoritması |
| 5 | Moore algoritması |
| 6 | Moore algoritması |
| 7 | M-Johnson Algoritması |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | M-Johnson Algoritması |
| 10 | Dinamik programlama |
| 11 | Dinamik programlama |
| 12 | Dal-Sınır |
| 13 | Dal-Sınır |
| 14 | Dal-Sınır |
| 15 | G-wright sezgisel algoritması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İmalat Sistemlerinde Çizelgeleme Atama – Sıralama – Zamanlama, Seçkin Yayıncılık, 2022 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı sıralama algoritmalarını tanımlayıp, uygulama becerisi kazanır. | 5 |
| Ö2 | Çizelgeleme problemlerini analiz ederek, optimal çözümler geliştirir. | 5 |
| Ö3 | İş süreçlerini optimize etmek için sıralama ve çizelgeleme tekniklerini uygular. | 5 |
| Ö4 | Gerçek dünya senaryolarında sıralama ve çizelgeleme çözümlerini değerlendirme yeteneği kazanır. | 5 |
