İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
15261618 Pazarlama Yönetimi 4 Bahar 8 3+0+0 0 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat DARÇIN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
1- Pazarlama konusu, kavramı, gelişimi ve modern pazarlama yönetimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama ve planlamanın rolü.
2-Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları,
3- Tüketici pazarları ve tüketici davranışları,
4- Endüstriyel pazarlar ve Endüstriyel Tüketici Davranışları,
5-Pazara bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve talep tahminleme,
6- mamul, fiyat, tutundurma karması(reklam, satış geliştirme ve tanıtma), dağıtım,
7- Uluslararası pazarlama,
8- Hizmet pazarlaması,,
9- Pazarlamada uygulama ve denetim.
Dersin Amacı
Mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtımdan oluşan temel pazarlama bileşenlerinin, işletme ve pazarlama içindeki yeri ve öneminin vurgulanması. Genel kavram ve uygulamaların tanıtılması, gerekli politika ,strateji ve taktiklerin öğretilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlar. P.10.32 1
Ö2 Tüketici ve endüstriyel pazarı analiz eder. P.10.33 1
Ö3 Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklar. P.10.34 1
Ö4 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanır. P.10.35 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pazarlama konusu, kavramı, gelişimi ve modern pazarlama yönetimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama ve planlamanın rolü.
2 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları,
3 Tüketici pazarları ve tüketici davranışları,
4 Endüstriyel pazarlar ve Endüstriyel Tüketici Davranışları,
5 Pazara bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve talep tahminleme.
6 Mamul, fiyat, tutundurma karması(reklam, satış geliştirme ve tanıtma), dağıtım,
7 Mamul, fiyat, tutundurma karması(reklam, satış geliştirme ve tanıtma), dağıtım,
8 Ara sınav
9 Mamul, fiyat, tutundurma karması(reklam, satış geliştirme ve tanıtma), dağıtım,
10 Mamul, fiyat, tutundurma karması(reklam, satış geliştirme ve tanıtma), dağıtım.
11 Uluslararası pazarlama
12 Hizmet pazarlaması
13 Pazarlamada uygulama ve denetim.
14 Genel tekrar
15 Final Sınavına Hazırlık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mucuk, İ., ""Pazarlama İlkeleri"", Türkmen Kitapevi, İST., 2010.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 36 36
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlar. 5
Ö2 Tüketici ve endüstriyel pazarı analiz eder. 5
Ö3 Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklar. 5
Ö4 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanır. 5