İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
15261616 Performans Değerlendirme ve Yönetimi 4 Bahar 8 3+0+0 0 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat DARÇIN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÇELİK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
1- Performans kavram ve tanımı,
2- P.D.'nin önemi, amaçları, yaraları ve işlevleri,
3- P.D. ne zaman ve kimler tarafından yapılır?
4- P.D. kriterleri, temel özellikleri ve yöntemleri
5- P.D. Sonuçlarını görüşme süreçleri ve görüşmelerin temel özellikleri
6- P.D. aşamasında yapılan hatalar ve karşılaşılan sorunlar.
Dersin Amacı
Çalışanların iş hayatında kendilerine ve işletmeye katkılarının ortaya konmasında, üstün performansın ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kavratılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenci performans değerleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. P.10.29 1
Ö2 Öğrenci iş değerleme çalışmalarını yürütebilir ve yönetebilir. P.10.30 1
Ö3 Öğrenci ücretleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. P.10.31 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, Performans Kavramı ve Tanımı
2 P.D. önemi, amaçları, yararları, işlevşleri ve P.D. süreci
3 P.D. Kimler tarafından ne zaman yapılır?
4 P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri
5 P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri
6 P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri
7 P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri
8 Vize Sınavı
9 P.D. Sonuçlarının Görüşme Süreci ve Bu Görüşmelerin Temel Özellikleri
10 P.D. Aşamasında yapılan hatalar ve karşılaşılan sorunlar
11 Yönetimde yükselmenin ve başarının temel şartları ve kuralları
12 Yönetimde yükselmenin ve başarının temel şartları ve kuralları
13 Örgütlerde başarısızlık, başarısızlık yönetimi ve başarısızlığı önleme yöntemleri
14 Örgütlerde başarısızlık, başarısızlık yönetimi ve başarısızlığı önleme yöntemleri
15 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1- Güney, S., ""İnsan Kaynakları Yönetimi"" Nobel Akademik yayıncılık Tic. A.Ş., Anakara, 2015.
2- Aytürk, N., ""Yönetim Sanatı"", Yargı Yayınevi, Ankara, 2013.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 36 36
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Öğrenci performans değerleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. 5
Ö2 Öğrenci iş değerleme çalışmalarını yürütebilir ve yönetebilir. 5
Ö3 Öğrenci ücretleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. 5