Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15261616 | Performans Değerlendirme ve Yönetimi | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 0 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÇELİK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1- Performans kavram ve tanımı,
2- P.D.'nin önemi, amaçları, yaraları ve işlevleri,
3- P.D. ne zaman ve kimler tarafından yapılır?
4- P.D. kriterleri, temel özellikleri ve yöntemleri
5- P.D. Sonuçlarını görüşme süreçleri ve görüşmelerin temel özellikleri
6- P.D. aşamasında yapılan hatalar ve karşılaşılan sorunlar.
2- P.D.'nin önemi, amaçları, yaraları ve işlevleri,
3- P.D. ne zaman ve kimler tarafından yapılır?
4- P.D. kriterleri, temel özellikleri ve yöntemleri
5- P.D. Sonuçlarını görüşme süreçleri ve görüşmelerin temel özellikleri
6- P.D. aşamasında yapılan hatalar ve karşılaşılan sorunlar.
Dersin Amacı
Çalışanların iş hayatında kendilerine ve işletmeye katkılarının ortaya konmasında, üstün performansın ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kavratılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci performans değerleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. | P.10.29 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci iş değerleme çalışmalarını yürütebilir ve yönetebilir. | P.10.30 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci ücretleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. | P.10.31 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, Performans Kavramı ve Tanımı |
| 2 | P.D. önemi, amaçları, yararları, işlevşleri ve P.D. süreci |
| 3 | P.D. Kimler tarafından ne zaman yapılır? |
| 4 | P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri |
| 5 | P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri |
| 6 | P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri |
| 7 | P.D. Kriterleri, Temel Özellikleri ve Yöntemleri |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | P.D. Sonuçlarının Görüşme Süreci ve Bu Görüşmelerin Temel Özellikleri |
| 10 | P.D. Aşamasında yapılan hatalar ve karşılaşılan sorunlar |
| 11 | Yönetimde yükselmenin ve başarının temel şartları ve kuralları |
| 12 | Yönetimde yükselmenin ve başarının temel şartları ve kuralları |
| 13 | Örgütlerde başarısızlık, başarısızlık yönetimi ve başarısızlığı önleme yöntemleri |
| 14 | Örgütlerde başarısızlık, başarısızlık yönetimi ve başarısızlığı önleme yöntemleri |
| 15 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1- Güney, S., ""İnsan Kaynakları Yönetimi"" Nobel Akademik yayıncılık Tic. A.Ş., Anakara, 2015. |
| 2- Aytürk, N., ""Yönetim Sanatı"", Yargı Yayınevi, Ankara, 2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 |
|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci performans değerleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. | 5 |
| Ö2 | Öğrenci iş değerleme çalışmalarını yürütebilir ve yönetebilir. | 5 |
| Ö3 | Öğrenci ücretleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. | 5 |
